Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera OS 9 på OS X hårddisk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-03-20 15:32

Jag undrar hur man kan installera Mac OS 9 drivrutiner på en Mac OS X hårddisk, utan att radera innehållet på den hårddisken genom att partitionera eller radera den. Vill bara lägga in nian igen, så jag kan köra båda!

Jag har förtydligat rubriken i ditt inlägg. Läs mer här:
http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=91

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-03-20 16:16

Länken fungerar ej!

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-03-22 09:49

Har försökt installera om mitt OS 9 igen men får det inte att fungera. Får fel meddelandet "Det finns ett problem med Classic specifika filer. Classic kunde inte uppdatera sina filer i "Systemmapp" på Macintosh HD" och blir ombedd att avsluta.

Det var så innan ominstallationen och det fortsatte så efter ominstallationen... Behöver jag avinstallera varenda annan gammal 9-fil innan ominstallationen eller vad är fel? Och hur gör jag det i så fall?

Ursprungligen av iggy:

Har försökt installera om mitt OS 9 igen men får det inte att fungera. Får fel meddelandet "Det finns ett problem med Classic specifika filer. Classic kunde inte uppdatera sina filer i "Systemmapp" på Macintosh HD" och blir ombedd att avsluta.

Det var så innan ominstallationen och det fortsatte så efter ominstallationen... Behöver jag avinstallera varenda annan gammal 9-fil innan ominstallationen eller vad är fel? Och hur gör jag det i så fall?

Det är bara att slänga Systemmappen och om du ev har en Applications Mac OS 9 så är allt borta.

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-03-22 19:55

Problemet med min HD är att jag inte har Os 9 drivrutiner installerade på den. Så min OS 9 installarations skiva hittar inte hårddisken när jag startar från den. Vill inte förstöra min befintliga installration utan bara få in nian också.

1
Bevaka tråden