Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VOB filer till MPEG4?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska skaffa en PSP och den kan bara
läsa filmer i MPEG4 format.
Hur gör man för att konvertera mina Mac the ripper
rippade DVD filmer till detta format?

Martin

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-21 09:27

Handbrake är klart enklare än ffmpegX.

Ursprungligen av Kentor:

Handbrake är klart enklare än ffmpegX.

Kan man köra vob-filer i det eller måste man ha DVD-skivan i?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-24 20:55
Ursprungligen av Stefan Swales:

Kan man köra vob-filer i det eller måste man ha DVD-skivan i?

Det går bra! dock måste dom vara i en fungerande VIDEO_TS mapp.

Ursprungligen av Kentor:

Det går bra! dock måste dom vara i en fungerande VIDEO_TS mapp.

Ja jag såg det, jag håller på och testar HandBrake. Det verkar mycket smidigt, men oj vad sakta det går att encoda! Mitt gamla DivXRay gör en film-backup på runt 2 timmar, men nu står det 5h18min på HandBrake.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-24 21:08
Ursprungligen av Stefan Swales:

Ja jag såg det, jag håller på och testar HandBrake. Det verkar mycket smidigt, men oj vad sakta det går att encoda! Mitt gamla DivXRay gör en film-backup på runt 2 timmar, men nu står det 5h18min på HandBrake.

Jo den är inte så väldigt snabb dock så blir slutresultatet mycket bra. Nästa version har lovats att bli snabbare.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-03-24 21:19

Såg att betat på version 0.7 har släppts den verkar snabbare jag ligger på runt 23 b/s som Mpeg4/AC3 med ffmpeg i .Avi container. iMac 1.8GHz G5
finns här

Ursprungligen av Kentor:

Såg att betat på version 0.7 har släppts den verkar snabbare jag ligger på runt 23 b/s som Mpeg4/AC3 med ffmpeg i .Avi container. iMac 1.8GHz G5
finns här

Nej grejen var att i DivXRay så hade jag inställt på 480 pixlar bredd medans HandBrakes default körde på 720xnånting. Så när jag minskade upplösningen i HandBrake så blev tiden i stort sett den samma. Jag får typ 24fps på min PowerBook 1.5GHz med 1GB RAM.

Nå hur gick det? Fick du in filmen på din PSP? Berätta gärna steg för steg hur du gjorde.
/F

Provade just ffmpegX men fattar inte. Drog vob-filerna till rutan där det står att man ska släppa dem. Men sen så när jag klickar på "encode" så händer inget. Som om ffmpegX inte "ser" att det är video i filerna. Jag gjorde rippandet med MacTheRipper.

• Medlem
  • 2005-03-21 16:05

Sony PSP spelar inte .mp4 villkorslöst utan måste ha filerna kodad med specifik profil, om jag förstått det rätt, vilket de program jag tipsade om klarar av.

• Medlem
  • 2005-04-11 22:46

Här är ett program till som kodar till PSP MP4-profil:
http://hetima.com/psp/mp4psp0.9.1.dmg

1
Bevaka tråden