Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabbt ökande medlemsantal på 99mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller medlemsantalet på att skena på 99mac? när jag gick med sep 2004 var jag medlem 7683, nu, ett halvår senare är 99Mac uppe i nära 12500 medlemmar. Hoppas servrarna pallar med anstormningen...

Som med manga internetforum visar antalet medlemmar egentligen bara hur lange sajten har funnits (eller att man tvingar folk att registrera sig).

Ta en titt bland dom svenska Macsajter som finns idag sa ser du att dom flesta har ungefar lika manga medlemmar, blir man medlem pa ett stalle blir man latt medlem pa alla sajter.

Det enda som visar aktiviteten ar "antalet inloggade" och antalet nya inlagg i diskussionerna.

Servern har inte nagra problem nar upp till tusen personer ar inne och surfar runt allmant men nar det blir 1500+ som hela tiden uppdaterar vid exempelvis expo ar det mycket jobbigare och vi skulle nog egentligen vilja ha en dedicerad MySQL server.

(ursakta spraket men jag har inte tillgang till aao har...)

Men de första 7600 medlemmarna tog tre år , snart är det lika många igen på ett halvår. Gör mitt bästa för att misionera för Mac, även om jag inte hade en tanke på att bli "fanatiker" när jag köpte G5an. Gjorde det mest "på (ett dyrt) prov". Man kan dock inte låta bli att fascineras av de mycket välgjorda (bortsett från vissa iMac då) datorerna och det synnerligen tjusiga OsX, särskilt när allt för många produkter numera är av lite darrig kvalitet. Kan inte nämna nån speciell, har bara en känsla av att allt för många pryttlar inte riktigt "håller måttet". Den trevliga, skällsordsbefriade, kontakten på forum som det här höjer också upplevelsen av att använda Mac.

Senast redigerat 2005-03-22 11:18
1
Bevaka tråden