Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta användare?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En liten irritation för en delad dator. Låt oss säga att jag sitter och pular med ditt och datt och så vill någon annan logga in och kolla sin mejl lite snabbt.

Finns det då ett bättre alternativ än att stänga ner allt jag har igång, logga ut, låta den andre logga in och när denna är klar logga in mig igen och starta upp allt som jag hade igång innan.

Som screen i terminal fast med hela gui-köret, ursäkta att jag svär; som att byta användare i Win XP på ett ungefär.

Nä, det gör det inte.
Står med på önskelistan till Apple.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: thevil:
Nä, det gör det inte.

Går det att ordna med någon alternativ lösning så länge. Som exempelvis Apples Remote Desktop, en lokal nätbootning eller något tredjeparts program/hack?

Login i terminal funkar ju men är inte så upphetsande och mitt försök att sparka igång loginwindow programmet gav OS X tuppjuck, vilket var ganska väntat.

Jag hittade själv ett litet tredjepartsprogram som löser problemet bra för mig.

Programmet heter Pseudo och finns i filarkivet, jag lade till ett inlägg som uppmärksammar denna funktion.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Olsson:
Jag hittade själv ett litet tredjepartsprogram som löser problemet bra för mig.

Programmet heter Pseudo

:rolleyes: Skäms. Har använt det väldigt mycket och inte ens tänkt på att man kan ha det till annat än för att köra program som Root.

Nu använder vi förstås våra egna maskiner för att kolla mail, så jag har ju inte behövt funktionen.

1
Bevaka tråden