Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetsuppdatering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter säkerhetsuppdaterignen inatt har jag vissa problem med användare som har Eudora & PC. De kan inte logga in med APOP (SASL) utan måste köra login utan kryptering. Någon som har kunder som kör Eudora och upplever samma problem?

SASL uppdaterades ju men det fungerar fortfarande utmärkt att köra krypterad login från Macen med Entourage, etc.

Uppdaterad: Det verkar som en hel del andra små problem även uppstått. Mejlkonton i server admin är borta på de flesta av mina servrar (trots att allt fungerar). Det verkar som om SASL för POP slutat att fungera helt.

Senast redigerat 2005-03-22 10:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-22 15:42

Det är flera som har samma problem som du, se denna nyhet:
http://www.macpro.se/archives/001380.html

Ursprungligen av Daniel Ström:

Efter säkerhetsuppdaterignen inatt har jag vissa problem med användare som har Eudora & PC. De kan inte logga in med APOP (SASL) utan måste köra login utan kryptering. Någon som har kunder som kör Eudora och upplever samma problem?

SASL uppdaterades ju men det fungerar fortfarande utmärkt att köra krypterad login från Macen med Entourage, etc.

Uppdaterad: Det verkar som en hel del andra små problem även uppstått. Mejlkonton i server admin är borta på de flesta av mina servrar (trots att allt fungerar). Det verkar som om SASL för POP slutat att fungera helt.

Hur är dina användarnamn? Använder du förnamn.efternamn eller liknande som innehåller . (punkt) som "shortname"?

Inga punkter eller ovanliga tecken i kontonamnen och absolut inga "extra" kortnamn för e-post. IMAP och POP fungerade men POP fungerade inte med MD5. Mejlkonton dök inte upp i server Admin och det var oerhört trögt att logga in. Jag har fallit tillbaka på gårdagens backup för tillfället så det är inte hela världen.

Ursprungligen av Daniel Ström:

Inga punkter eller ovanliga tecken i kontonamnen och absolut inga "extra" kortnamn för e-post. IMAP och POP fungerade men POP fungerade inte med MD5. Mejlkonton dök inte upp i server Admin och det var oerhört trögt att logga in. Jag har fallit tillbaka på gårdagens backup för tillfället så det är inte hela världen.

OK, såg att flera haft problem med uppdateringen när de haft "extra" kortnamn för mailen. Har din SASL slutat fungera helt eller "bara" för användare med Eudora på PC? Har du nåt intressant i loggen?

1
Bevaka tråden