Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 12" och Reason 3.0 går segt!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-22 21:16

Jag har precis köpt Reason 3.0 som jag tänkte köra på min PowerBook 12" med en FireWire Solo (M-Audio)... Men det går riktigt segt. Med hänsyn till minimikraven som finns på paketet så borde det fungera alldeles OK. Jag menar, 1.5 GHz/512 MB RAM borde fungera utmärkt att köra på. Jag kör OSX Panther och inga bakomliggande program igång. Demolåtarna sölar riktigt ordentligt :/

Är det någon annan än mig som haft problemet? Väldigt tacksam för hjälp!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-22 21:22
Ursprungligen av keyhan:

Jag har precis köpt Reason 3.0 som jag tänkte köra på min PowerBook 12" med en FireWire Solo (M-Audio)... Men det går riktigt segt. Med hänsyn till minimikraven som finns på paketet så borde det fungera alldeles OK. Jag menar, 1.5 GHz/512 MB RAM borde fungera utmärkt att köra på. Jag kör OSX Panther och inga bakomliggande program igång. Demolåtarna sölar riktigt ordentligt :/

Är det någon annan än mig som haft problemet? Väldigt tacksam för hjälp!

Har du ställt in processorhastigheten på högsta i strömsparare?
Hur har du det med skivutrymme?

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2005-03-23 02:05

Intressant, jag har planer på att köra samma kombination. Dock har jag hört, och nu bevisar du väl nästan det, att 3.0 är ett extremt tungdrivet program, och vad jag har hört alltså tyngre än de tidigare versionerna.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-23 10:51
Ursprungligen av Ylan:

Har du ställt in processorhastigheten på högsta i strömsparare?
Hur har du det med skivutrymme?

Vänligen, Ylan

Nu har jag gjort det, och tro det eller ej, men det fungerade faktiskt mycket bättre. Aktiverade högsta hastighet och bästa prestanda i strömspararen. TACK YLAN!.

Men visst känns reason 3 mer trögdrivet än tidigare versioner. Sen är demolåtarna fruktansvärt stora projekt. Men efter alla inställningar fungerar det mycket bättre.
Jag är nöjd så här i efterhand.

Jag skulle nog tipsa fler att köra samma setup. Förutom reason kör jag ableton live och det fungerar bra.

Har man en stationär dator hemma med mer processorkraft så är det ett klart bra alternativ med PowerBook 12" och ett schysst ljudkort.

music on the go rules!

• Oregistrerad
  • 2005-03-23 11:45

Puh, tur att du fick det att fungera, har precis beställt en PB 15" som jag tänkte köra Reason 3 på när jag är ute och reser (på min G5 hemma funkar det givetvis hur bra som helst).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-23 14:26

Kör på min iBook G4 1,2 512 ram... Funkar helt utan probs och är lika snabbt som 2,5 tror jag!

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-23 17:59
Ursprungligen av pgjores:

Kör på min iBook G4 1,2 512 ram... Funkar helt utan probs och är lika snabbt som 2,5 tror jag!

Intressant att du säger så. Om du laddar demolåten som Andreas Tilliander gjort, hur mycket belastar den CPU:n en liten bit in i låten när större delen av alla instrument används? min lyser grönt och ibland nuddar den gula strecket.

Jag använder ett firewire solo (m-audio) och jag tycker att latencyn är lite kass faktiskt... inte märkbart, men i reasoninställningarna så ger den 15ms + 15ms = 30ms... vilket är snudden på dåligt... och med senaste drivrutinen så ger den 25+25=50ms, vilket är ganska konstigt då de borde förbättrat latencyn.

1
Bevaka tråden