Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket låter en dubbel 1.42Ghz G4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa en dubbelpropp-g4 dom hade ju dåligt ryckte för sitt ljud, men är dom senare bättre eller är det dånar dom med?

Ursprungligen av Viktor Eliason:

Funderar på att köpa en dubbelpropp-g4 dom hade ju dåligt ryckte för sitt ljud, men är dom senare bättre eller är det dånar dom med?

Har en, och den låter! Det som är mest störande är när processorerna kommer upp i 56-57 grader för då dra fläkten på, och ligger sen och pendlar i varvtal. Man kan bli galen på det! Men ställer man den så att det blir bra luftflöde runt burken så blir det lite bättre. Att ha den på skrivbordet är dock knappast att rekommendera.

Jag har den "sista PowerMac G4'an" med två x 1,42 GHz. En helt okej dator förutom ljudet.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-23 08:52

Har en uppad dual 1,33:a och den låter iaf. Konstaterat att mesta ljudet kommer från nätaggets fläkt så byte av detsamma ligger i pipen.

Just det faktum att det är ett konstant ljud gör att jag inte störs nämnvärt av det, vilket jag garanterat skulle göra om fläktljudet gick på ibland (som nämns ovan). Men jag har skjutit in maskinen en bit under bordet för att låta bordsskivan agera isolator...

/Y

I orginal: gräsligt mycket med en irriternade surrande ton

After att Apple bytt nätagregatet: gräsligt mycket med en irriternade surrande ton

Efter att jag tagit en 120 mm fläkt från en 7200 och kör den på 12V konstant: den susar en del men nu håller sig ljudet konstant och driver mig inte till vansinne. CPU temperaturen ca 50 C då man kör Fold@home 24/7

Den Delta fläkten har ett maxvarv runt 2000 rpm att jämföra med orginalets 3500 varv. Provade att ha den på orginalstyrningen men då gick ljudet upp och ner hela tiden, hemskt.

Hade jag vetat hur mycket irritation jag skull ha haft hade jag köpt en iMac i stället, den är på jobbet så att grafiken skulle vara lam till spel skulle inte spelat någon roll

Tydligen varierar det mycker mellan olika enheter, just när det gäller 1,42an. Min har fått nätdel och sånt bytt av Apple, och är idag tystare än en blådåre (som jag hade tidigare).

Nu står det på mitt skrivbord, bredvid mig, och där är den faktiskt tystare än när den stod under det. Då förstärktes nämligen vissa övertoner, eller nåt, och bordsskivan, väggen, taket, och det kändes som att ljuden var överallt.

Vidare satt det tidigare en IBM-disk i, och den fick hela datorn att vibrera + att den producerade minst hälften av det totala oljudet. Ut med den.

1
Bevaka tråden