- moki
- Medlem ●
Hej
har samma fråga nästan vill veta hur man ska ströma till QTSS från Dreambox
alts inställningar och setupp antigen med hjälp av vlc eller någon annan program
men vlc vet jag att det fungera för att titta med
vill använda vlc för att Strömma extern dreambox 600 dvb-s
till QTSS
jag kan titta på tv program på dreambox 600 dvb-s
från min imac använder vlc senaste
har iDreamX 1.3e med den kan jag välja att spela in satelit kanaler på min imac hårdisk
och den startar vlc inga problem där heller
det ser ut så här
har QTSS det fungerar inga problem
jag strömmar min web kamera från min imac med QuickTime Broadcaster
vlc idreamX fungera för att titta på dreambox sat kanaler
vill
ta in satelit kanalen från Dreambox till VLC sen trömma den till QTSS
mvh
Hej
har testat inställningar på må få i VLC det kanske kommer att fungera jag har varit hårsmån från att det fungerade lol
men jag tror att bästa är att köra VLC direkt på själva QTSS Datorn är enklaste
nu kör jag vlc på en separat dator och måste skicka streamen från en dator till en annan då måste man veta exakt vad som är vad
tyvär kan inte test vlc på min server eftersom os x på den är gammal och vlc finnes bara för modernare os x server
kul när man får respons från alla dessa användare på 99.se :cool::">O:-)
Hej det verkar som vls är en ett kommando program ingen grafisk interface som jag måste compilera
först
så ser det ut i informationen om den (( text ))
(( Put a .dvbrc file containing the DVB channels (satellite or digital terrestial TV channels) you want to stream in your
home directory (some are provided in the libdvb tarball for the satellite channels).
Run VLS with the following command line :
% vls -vv -d udp:192.168.0.42 dvb:"EUROSPORT" --ttl 12
where:
• "EUROSPORT" is the channel you want to stream as written in your ~/.dvbrc file ,
• 192.168.0.42 is either :
• the IP address of the machine you want to unicast to; ))
Ok min server QTSS IP adress har jag
men hur var någon stans ska jag skriva användare och password till QTSS
dreambox--= imac med VLC-S ---= QTSS dator
xxx.xxx.x.34 xxx.xxx.x.35 xxx.xxx.x.36
från DB till imac och VLC fungerar men när jag ska skicka den till QTSS DATORn vet jag inte var jag ska skriva användare och password finner jag inte det någon stans
obs. QTSS kräver kräver anv/pass
ska man ta bort denna säkerhet och köra utan om det nu det går att ta bort användaren /password
Någon som vet någon bra guide på hur man streamar filmer över http med VLC?
Lustigt, läste precis den här tråden, Skärmdelning med Mobileme - MacWorld - allt om Mac & iPhone, där inlägg fyra beskriver det du vill göra om jag förstått det rätt.
2005-03-23, 00:52 Citera | Rapportera | #1
moki
Aktiv: Jun 2002
28 år
114 inlägg
Streama video med VLC?
Någon som vet någon bra guide på hur man streamar filmer över http med VLC?
*****NickZse moki inlägg är från 4.5 år sen men bättre sent än aldrig:">
Men jag vill gör på ett annat sätt jag vill vill veta om det går att streama från VLC / VLS till en riktigt Quicktime server
under mac os x server
och inte på min lokala mac os x (VLC) dator
streama från vlc är inga problem
men att skicka den till ett server med QTSS är ett annat
jag hittar inte inställningar i vlc
det jag behöver är att kunna skicka använadre konto och password så att qtss tar emot streamingen från VLC
annars släpper inte min servern (separat dator) in streamingen
Att streama video från VLC eller QTSS är två helt olika problem. Jag tycker det känns som att det borde vara två helt olika trådar.
Projektet VLC media player (eller VideoLAN Client som den hette först) började just för detta ändamål.
* Logga in med skärmdelning
* Kör igång VLC
* Fil-menyn -> Strömning/Exporteringsguide
* Strömma till nätverk
* Välj din film
* Välj streamingmetod t ex HTTP
* Om du vill ändra format på filmen kan du göra det här. Klarar din uppkoppling originalkopians format/bitrate så klicka bara Nästa.
* Välj en container (inkapslingsformat)
* Klicka Nästa på resten och OK
* Nu agerar Minin streamingserver och spelar filmen
* Stäng skärmdelning och kör VLC på din lokala maskin
* Fil-menyn -> Öppna nätverk
* Skriv in http://ditt-ipnummer:8080
* Se på film! Bild och ljud.
Länk: Skärmdelning med Mobileme - MacWorld - allt om Mac & iPhone
rolig programvara nu när man har uppdaterat till os x snow
jag lovar det krachade tidigare men nu ännu mera
läs nedan punk 15.
15. VLC does not work on Mac OS X 10.6 Snow Leopard or behaves incorrectly
We do not support operating systems which are not publicly released. From what we've heard, VLC should work as expected on this future release of Mac OS X, but it could break anytime.
varning använd inte vlc den fungerar inte med mac os x den lovar mer än vad den kan
helt enkelt den fungerar inte den är inte mac mac os kompatibel
kanske som media spelar och inget annat om du inte har quicktime nya,
vlc /vls = krachar nästan alltid det går inte att spara inställningar rörig interface
du tror att du har kommit på hur man ska ställa saker i den
sen upptäcker du att dom inte stödjer (rtsp:) fult ut och på den vägen är det hela tiden
problemet är streaming till QTSS det fungera inte trots flera miljoner försök
Jag är kanske en Amatör men dom är inte proffs på användare vänlighet
Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang hanibal, men jag håller med om att VLS verkligen inte är enkelt att använda. Det är dock riktigt coolt när man får det att fungera (det fungerar faktiskt, om man sätter sig in i det ordentligt och läser igenom dokumentation och exempel).
Att streama video från VLC eller QTSS är två helt olika problem. Jag tycker det känns som att det borde vara två helt olika trådar.
Det är ju det som är problemet med 99
man skriver i ett eget så ber dom att man ska söka och skriva i andras och liknande trådar man blir förvirad
Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang, hanibal
Hanibals frågor är alltid svåra att hänga med i...Och den här tråden är inget undantag.
Två nya frågor inslängda i en tråd som handlar om en tredje fråga. Det skulle bli alldeles för rörigt att försöka dela upp dem, så de får ligga här och försöka samsas...
/Mod
Jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang hanibal, men jag håller med om att VLS verkligen inte är enkelt att använda. Det är dock riktigt coolt när man får det att fungera (det fungerar faktiskt, om man sätter sig in i det ordentligt och läser igenom dokumentation och exempel).
Hej
VLS delen i vlc krachar ofta under os x snow
JAG väljer
Strömings/exporteringsguide
Strömma till nätverk
nästa
väljer en ström
africa.mov
nästa
väljer RTP
anger mål adressen till min xserver qtss
192.168.1.8
nästa
omkoda (inget val)
nästa
inkapslingsformat en val är ju MPEG TS nästa
alternativ
livstid TTL 10
sap annonsering africa
väljer lokal uppspelning
nästa och den börjar spel filmen i vlc
men det kommer aldrig till xservern och qtss
Vilken version av VLC ska jag använda
imac intel med mac os x snow
1a
Strömma video från vlc till qtss
vill strömma video file (minvideo.xxx)
HAR :
VLC på en imac med mac os x snow
IP 192.168.1.35
TILL:
QuickTime streaming server
xserve med mac os x server 1.4
IP 192.168.1.8
hur ser ska man göra i vlc
min QTSS fungerar inga problem
det som inte fungerar för mig är ju inställningar i VLC?
i vanliga fall gör jag så
QuickTime Broadcaster.app
jag väljer file/webcam som ska strömmas
sen anger jag IP-numret till qtss servern
användar namn: XXXXXXXX
password: XXXXXXX
vips fungerar det
men har inte lyckats att skicka det från VLC på imac till qtss på xserve
Använd den senaste versionen (1.0.2 är senaste versionen när jag skriver det här inlägget) - av den enkla anledningen att tidigare versioner inte funkat så bra med Snow Leopard.
Men jag tror att du behöver hitta en färdig guide om detta, och det verkar inte finnas så många sådana.
VLC/VLS till QTS är väl inte direkt någon standardlösning direkt, även om det verkar vara några stycken som har samma problem som du. Enkel Googlesökning om problemet
Hej William WM
var skriver man alla dessa inställningar Kommando **xxxxx**
som jag förstår så är det windows dos kommando
kan man ge sådan kommando i mac os x
första delen är vlc
och den andra delen är i qtss
samma fråga om QTSS Darwin delen
ett skämt=det är enklare med kinesiska kanske= säger jag (lol)
**You can use vlc to take a feed from a webcam, and encode it, and stream it either to QTSS or DSS.
Here is a sample command line which takes a feed from a virtual webcam.
call “C:\\Program Files\\VideoLAN\\VLC\\vlc.exe” -vvv –reset-config –no-audio –sout “#transcode:rtp” –sout-transcode-vcodec=”mp4v” –sout-transcode-vb=64 –sout-transcode-scale=1.0 –sout-rtp-dst=”207.44.132.215″ –sout-rtp-ttl=”127″ –sout-rtp-sdp=”file://C:/Users/smithj/fromvlc.sdp” dshow:// :dshow-vdev=”" :dshow-adev=”" :dshow-size=”"
QTSS delen
to make this work you need Darwin installed and configure a relay in the form:
Source: IP (Wait for announced stream)
Destination: 127.0.0.1 Accounced UDP webcamstream.sdp
and put this in the sdp file in the movies directory:
v=0
o=- 18456571000 1 IN IP4 127.0.0.1
s=NONE
t=0 0
a=tool:vlc 0.8.6d
c=IN IP4 207.44.132.215
m=video 1232 RTP/AVP 96
b=AS:64
a=rtpmap:96 MP4V-ES/90000
a=fmtp:96 profile-level-id=3; config=000001b001000001b58913000001000000012000c48d8800cd0a041e1463000001b24c61766335312e32382e30;
for SL you then point to rtsp://ip/webcamstream.sdp
**
call “C:\\Program Files\\VideoLAN\\VLC\\vlc.exe” -vvv –reset-config –no-audio –sout “#transcode:rtp” –sout-transcode-vcodec=”mp4v” –sout-transcode-vb=64 –sout-transcode-scale=1.0 –sout-rtp-dst=”207.44.132.215″ –sout-rtp-ttl=”127″ –sout-rtp-sdp=”file://C:/Users/smithj/fromvlc.sdp” dshow:// :dshow-vdev=”" :dshow-adev=”" :dshow-size=”"
Det där är ett kommando för att köra ett PC-program (det kan du t.ex se på att det står "C:" och att programmet slutar på ".exe").
Det kan du inte använda i OS X.
Inte samma, men kanske något motsvarande.
kanske man ska ställa sådana frågor på en sex site istället och där får man hettar svar
jag måste säga att jag ska sluta skriva här på 99 för 66.com är sexigare
hejdå
Du verkar inte vara så hemma i Terminalen, så jag ville bara påpeka att du inte kan skriva in exakt det kommandot i Terminalen, för det kommer inte att funka.
Men du hade såklart förväntat dig att få serverat motsvarande Terminal-kommando för OS X. Och här är tusentals medlemmar, så det finns kanske någon som kan ge dig det exakta svaret så småningom.
Men du ska kanske tänka på att om du blir irriterad och sarkastisk när du inte får exakt det fullständiga svar du hade förväntat dig, så ökar ju inte direkt viljan att hjälpa till...