Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bootable?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hur/kan man göra en bootable jaguar skiva, med Drive 10 förinstallerat i Applications? skulle vara ett kanon verktyg att ha i bakfickan

  • Medlem
  • International user
  • 2002-11-27 14:25

Testa BootCD. Skall funka att installera Drive10 på skivan osså... (dock ej Norton)

http://www.charlessoft.com/

  • Medlem
  • 2002-11-27 17:25

Hej,

Jag har själv kört BootCD med Drive10. Det fungerar alldeles utmärkt om man följer instruktionerna som kommer med BootCD till punkt & pricka.

Edit: Stavfel

[ 27 November 2002, 17:26: Meddelandet ändrat av: Ulf H ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-28 17:32

*host, host*

Drive10 levereras på en bootbar cd vid köp. Den bootar i macos x. Funkar fint..

men det kan ju vara bra att veta iaf. Hur man gör en bootbar cd. Själv kör jag stenhårt på en firewiredisk.

/glemme

jag tackar för alla tips, skivan fungerade bra, men det är viktigt att följa instruktionerna. helt plötsligt känner jag mig väldigt säker. Däremot verkar ju symanthecs Norton 7 :a suga hårt.fungerar inte under jaguar, men installerar sig över hela disken. Jag gjorde en unstall på den omgånde. en nattlig defrag med drive slutade i en minnes error. kanske borde man har gjort RAM disken större?

ok,
hejhej

  • Medlem
  • 2002-11-28 21:15

>> glemme

Mitt inlägg var inte menat som ett "piratkopierings" projekt av Drive10. Jag vet att Drive10 levereras som bootbar. Men fördelen med BootCD är att man kan skapa en Bootbar CD med fler analysprogram än bara Drive10 på för att analysera en situation där t.ex en MacOS X maskin inte uppför sig som den ska. Jag Har på min bootbara CD ett antal Acrobat dokument med bra att ha tips vid strul t.ex vid sidan av Drive10 + dess dokumentation i pdf format. BootCD tillåter dig vid skapandet av en image att addera program till Applications foldern & på så sätt skapa ett miniset med värdefulla verktyg, analysprogram mm

/Uffe

kan man erhålla en kopia av dessa pdf:r? kanske i filarkivet här på 99.mac vore en bra plats i sådana fall?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-01 10:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: j skaneby:
kan man erhålla en kopia av dessa pdf:r? kanske i filarkivet här på 99.mac vore en bra plats i sådana fall?

Även dom pdf filerna följer med när man köper programmet.

99mac är information och hjälp. Inte till för att sprida piratprogramvara. Eller egentligen uppmuntra till det..

Mitt inlägg tidigare var bara en pik. Jag förstår syftet med skivans skapande. Jag behöver själv lära mig hur man gör sådana. Men tills dess så kör jag på en extern firewiredisk. Starta på cd är plågsamt långsamt i MacOS X.

Kör på. Kanske borde skriva någon dokumentation på hur man använder BootCD verktyget...

/glemme

  • Medlem
  • 2002-12-01 13:58

>> glemme

Jag förstår och håller med din synpunkt. Jag är själv emot att man sprider eller uppmuntrar till privatkopiering. När skapar en bootbar image med BootCD så kan Du välja Applikationer inte dokument. Så du får själv kopiera in dessa i imagen. Jag var mer inne på andra PDF´er, precis som jag tror "j skaneby" är, som t.ex kopia av TN2063 från Apples knowledge Base om debugging av Kernel. Det är därför jag tycker att BootCD är utmärkt. Jag kan ha med mig en liten "kunskapsbank", de analysverktyg vid sidan av terminalen etc på en CD som går att boota ifrån. Sedan är det helt riktigt att det går *MYCKET* fortare att boota från en extern FireWire disk.

det är klart jag menade allmänna bra PDF:er som hjälp dokument. Förstår inte varför man måste tro och tolka ut det värsta av jag frågar efter? i allfall så tycker jag om det finns dokument som INTE är olagliga men ändå till hjälp så vore bra att ha tillgång till dem. *Sen var det inte mer med det.

ok?

hej

1
Bevaka tråden