Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka I-pod och OS9 ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet hur man kan synka sin I-pod shuffle med Mac OS9? I bruksanvändningen till shufflen står att man minst måste ha OS 10.2 men det kanske finns trix som inte är officiella ?
Tacksam för hjälp!

Jag är fel kille att svara men mig veterligen har jag inte sett några sådana tips.
iPod och OS X är pefekt tillsammans, dags att uppgradera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-24 09:28

iPod shuffle, liksom alla någorlunda moderna iPod, funkar bara med Mac OS X och Windows 2000 och XP.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2005-03-28 20:58
Ursprungligen av Mondo:

iPod shuffle, liksom alla någorlunda moderna iPod, funkar bara med Mac OS X och Windows 2000 och XP.

Ja, det är rent av skamligt av Apple att det inte går med deras tidigare OS (9 iaf) men att det går med Windowshelvetet. Win 2000 är ju lika gammalt som 9:an. Så har man en äldre Mac så är det bättre att köpa annat än iPod. Börjar vara sur på deras dåliga bakåtkompatibilitet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-03-28 21:25
Ursprungligen av Cygni:

Ja, det är rent av skamligt av Apple att det inte går med deras tidigare OS (9 iaf) men att det går med Windowshelvetet. Win 2000 är ju lika gammalt som 9:an. Så har man en äldre Mac så är det bättre att köpa annat än iPod. Börjar vara sur på deras dåliga bakåtkompatibilitet.

Kan inte annat än hålla med. Jag har fått förklarat för mig att det är för att mac lever på maskinvaran... tja??? Ologiskt! Men så attraktiv är väl inte iPoden att man byter dator för att få den, eller?

Denna diskussion tangerar ämnet:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=70463

PS hittade en bra grej som löser problemet delvis via ett tips på macnytt:

http://www.danielmedel.com/main.php

Senast redigerat 2005-03-29 21:04
1
Bevaka tråden