Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installationsproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-03-03 09:31

Jag har problem med installation av "InstallerUpdate1.0.pkg", när jag kommer till välj skiva att installera på så går det inte att välja någon skiva, tacksam för tips.

Har du installerat Mac OS X innan? För har du bara en update skiva så är det just inget annat än en uppdatering och inget fullt system.

Jag råkade på samma problem när jag uppdaterade till 9.2.2 och sedan skulle uppgradera till Mac OS X. Hittade heller ingen skiva att installera på, var nedtonad, tog ett bra tag innan jag fattade vad det var för fel, tills jag läste på CD-skivan, " update" Ringde till Apple och bad om ett fullt system, för det var vad jag hade rätt till i samband med köpet av min iBook.
Jag hade nämnligen skickat in mina uppgraderingskuponger som följde med datorn.
Sen skickade Apple fel skiva till mig helt enkelt, men det tog ett tag innan jag fick rätt skiva sedan...

  • Medlem
  • 2002-03-03 13:05

Jag har OS X installerat (10.1) och tänkte uppgradera till 10.1.3 (MacOSXUpdateCombo10.1.3.pkg) och får följande text i installeraren: Installer update is required for this update, när jag försöker med detta.

Jag kanske minns fel men det är möjligen så att du först måste installera det security update som kom straxt efter 10.1 INNAN du kan gå vidare direkt till 10.1.3 - testa med att starta software update och hitta den uppdateraren. Att gå från 10.0 till 10.1.3 ska inte gå.

De 2 du bör installera innan 10.1.3 ska heta "Security Update 10-19-01" samt
"Installationsuppdatering 1.0".

Olle

[ 03 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

  • Medlem
  • 2002-03-03 14:28

Tack för hjälpen, installation av Security update löste problemet.

1
Bevaka tråden