Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur barnsäkras iTunes?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-24 23:14

Hur gör man för att iTunes ska fråga en extra gång om man verkligen radera en spellista? Har tidigare valt bort att så skulle ske men nu har hushållets yngsta person oavsiktligt raderat flera spellistor, blir ett h-e att återskapa dom. Den aktuella datorn kör iTunes på PC. Har testat installera om, men det funkar inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 00:26

Skapa en egna profiler för barnen. Då kan Nisse ha sina egna filer utan att5 någonsin sabba pappas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 11:41

Hade det varit på Mac så hade det bara varit att slänga iTunes inställningsfil så hade alla inställningar återställts ...
Finns det ingen liknande åtgärd i Windows?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 13:46
Ursprungligen av Rajje:

Hade det varit på Mac så hade det bara varit att slänga iTunes inställningsfil så hade alla inställningar återställts ...
Finns det ingen liknande åtgärd i Windows?

Filstrukturen är exakt likadan i iTunes för Windows som i Mac-versionen. Men enklaste sättet på både Mac och PC är att skapa en egen profil för varje användare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-25 16:58

Rajje, vad heter den filen, och vart finns den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 17:08
Ursprungligen av Mondo:

Filstrukturen är exakt likadan i iTunes för Windows som i Mac-versionen. Men enklaste sättet på både Mac och PC är att skapa en egen profil för varje användare.

Ja, men jag menar alltså programmets plistfil, som heter com.apple.itunes.plist och ligger i (din hemmapp)/Bibliotek/Preferences.
Den är ingen iTunes-specifik grej, utan ett sätt för alla Mac OS X-program att spara inställningar på ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 17:12
Ursprungligen av Rajje:

Ja, men jag menar alltså programmets plistfil, som heter com.apple.itunes.plist och ligger i (din hemmapp)/Bibliotek/Preferences.
Den är ingen iTunes-specifik grej, utan ett sätt för alla Mac OS X-program att spara inställningar på ...

Det där ska väl inte den vanliga användaren behöva hålla på med? Det är enklare att skapa en profil för varje användare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-25 17:32
Ursprungligen av Mondo:

Det där ska väl inte den vanliga användaren behöva hålla på med? Det är enklare att skapa en profil för varje användare.

Ja, det är klart att man kan göra det för att slippa problemet med andra som ändrar inställningar i framtiden, men om man nu HAR råkat ut för problemet redan och vill ha den där varningsskylten tillbaka, så är det en bra lösning att slänga plist-filen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-25 17:43
Ursprungligen av Rajje:

Ja, det är klart att man kan göra det för att slippa problemet med andra som ändrar inställningar i framtiden, men om man nu HAR råkat ut för problemet redan och vill ha den där varningsskylten tillbaka, så är det en bra lösning att slänga plist-filen.

Funka perfekt för mig i alla fall! Tack!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-03-25 17:56

gör en backup på filen "iTunes Music Library.xml" och om någon sedan ändrar dina spellistor så tar det 2sek att återställa dom. På PC så finns den i mappen Mina Dokument\Min Musik\iTunes och på Mac finns den i ~/Music/iTunes

1
Bevaka tråden