Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart Ruta i IE!?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-09-06 07:02

Bytte till X igår..å nu får jag en stor svart ruta på vissa sidor (läs denna) det går att lösa genom att markera allt..men störigt

åsså en till fråga i förbifarten..
Jag har en MacAlly mus med 2 knappar och scroll..
det går..i IE och så..men det går inte i icq eller carracho som jag kunnat i innan..

eftersom det gick att scrolla i det mesta redan från början installera jag inge ...är det nått jag bör installera?
det scrollar också väldigt hackit i IE..
inte lite i taget utan hack vis

___edit__
såg nu att det även ibland bara blir bagrundsfärgen..inte svart ruta..UFF

[ 06 September 2002, 07:21: Meddelandet ändrat av: Buckner ]

Mitt tips är att skippa IE till allt som inte kräver detta (online-banker och andra skumma siter)... Testa OmniWeb, Mozilla/Netscape/Chimera, Opera eller iCab.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-06 08:33

Ladda hem drivrutiner till din mus så kan du ställa in hur mycket den ska scrolla med hjulet och lite annat.

Håller med Slave i avseendet byta bort Explorer. Kör Mozilla på heltid och är grymt nöjd. Har kvar Explorer för internetbank.

Mozilla är grymt skön, även jag kör den på heltid, tyvärr accepterar inte min bank denna läsare, då får man gräva upp IE ur sin unkna krypta..

e ju mer ös i chimera än mozilla, nu när den börjar bli stabil o sånt iaf

snabb som blixten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-06 15:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan S:
e ju mer ös i chimera än mozilla, nu när den börjar bli stabil o sånt iaf

snabb som blixten!

Laddade just ner och är mycket nöjd. Vad bliva månde? Denna 0.4 känns redan ganska kaxig. Shockwave och bankkontakterna får jag sköta via IE. Ngn som har koll på Chimera vs shockwave?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Johan S:
e ju mer ös i chimera än mozilla, nu när den börjar bli stabil o sånt iaf

snabb som blixten!

Chimera är given 1:a. Snabbare än Mozilla, Netscape o IE, helt klart den snabbaste browsern någonsin. Dock är man tvungen att köra IE på vissa sidor bl a internetbanken. Men det kan jag leva med

[ 06 September 2002, 15:55: Meddelandet ändrat av: Sebastian ]

1
Bevaka tråden