Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installera osx 10.3.7 på äldre PB

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-03-25 20:43

Köpte nyligen en ny PB, och fick således osx på skiva. Vill nu installera detta på min gamla PB också, det är en titanium, 1ghz, 512ram, 60gb hdd, så det borde inte vara något problem. Men när jag kör i skivan (en dvd-skiva), startar om med C intryckt, och sen väljer installera, så vägrar den gå vidare. Vad är problemet?

och så en fråga till med lite lägre prio:

När jag istället provar att installera om osx med skivorna jag fick till den gamla datorn (två cd-skivor med os9.2.1 och osx 10.1). Jag startar som vanligt om med C intryckt, men då går os9 igång, ska det vara så? kommer den ändå att installera osx 10.1?

tacksam för svar

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-25 21:10

kan hända att installationsskivorna du fick till din nya dator är specifika till den.

(har upplevt att det varit så när jag fick min pbti 500mhz med mac os 9)

vad gäller återinstallationen från originalskivorna, så vet jag inte. pröva att låta maskinen boota upp i os 9, och välj sedan osX installationsskivan som startdisk i den relevanta kontrollpanelen.

lycka till!

Om du har 10.1 på den sen så går det inte att uppgradera med mindre än att du steker disken om du ska upp till Panther, eller som snart Tiger.

Att den vägrar installera Panther:

Har du skumt RAM installerat?

Annars ska det gå bra att uppgradera den tidigare systemet.

Om 10.1: Håller du ner C startar den från CD. Är den en OS 9-CD går OS 9-igång. Är det en OS X-skiva går OS X-installeraren igång.

Går OS 9 igång på en OS X-skiva är det något skumt i görningen. Håll ner Alt vid uppstart så kan du välja startskiva ordentligt. Man vet aldrig vad den där lilla C-knappen har för sig.

Det verkar inte röra sig om maskinspecifika diskar, för då säger den ifrån i tid.

1
Bevaka tråden