Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste Mac-trenden: genomskinliga bakgrundsbilder

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-27 13:13

Det franska Mac-forumet MacBidouille har ett galleri där medlemmarna kan visa sina genomskinliga bakgrundsbilder. Snyggt tycker jag!

• Oregistrerad
  • 2005-03-27 13:16
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-27 13:26

Photoshop någon?

Transparent skärm, pöa, hela min Pismo är transparent när jag trycker alt + kringla + t + r + e och samtidigt drar lite i portluckan.

Se!

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Transparent skärm, pöa, hela min Pismo är transparent när jag trycker alt + kringla + t + r + e och samtidigt drar lite i portluckan.

Se!

Allra ballast vore det ju om du kunde ha transparent desktop samtidigt, så bara ikonerna och docken syntes, mesigt att du inte kan fixa det.

Det där provade jag för länge sen - otroligt lätt men effektfullt.

Edit: Hmm, verkar fortfarande inte kunna länka till min hemsida pga. gamla synder. Kan jag inte få försoning nu, jag har inte haft olagliga signaturer på länge?

Ursprungligen av Nurell:

Allra ballast vore det ju om du kunde ha transparent desktop samtidigt, så bara ikonerna och docken syntes, mesigt att du inte kan fixa det.

VÄNTA BARA!!!!

Nu då?

(Håll ner Allt samtidigt!)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-27 14:52

skratta ni

vänta 5 år och kom till baka då ?
'

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nu då?

(Håll ner Allt samtidigt!)

Snyggt! Bra knep, ska testa. Man får väl köra med externt tangentbord om man ska kunna skriva antar jag.

Ursprungligen av Nurell:

Snyggt! Bra knep, ska testa. Man får väl köra med externt tangentbord om man ska kunna skriva antar jag.

Öj, ja, men var ska jag koppla in det?

*LOL*
Detta har jag missat helt men ack så lätt men effektfullt...

Jag råkade hålla ner ctrl också, då blev mitt externa t-bord också transparent. Musen också.
*skriver detta på en annan Mac*

Ursprungligen av Nurell:

Jag råkade hålla ner ctrl också, då blev mitt externa t-bord också transparent. Musen också.
*skriver detta på en annan Mac*

Hm, undrar när någon skriver ett virus som gör detta. :rolleyes:

Hur gör man sånt här då?
Nyfiken

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-28 10:02
Ursprungligen av izmurf:

Hur gör man sånt här då?
Nyfiken

Många av bilderna (de "framfuskade") var gjorda på det viset att man tagit en bild på en intriör och sedan använt Photoshop eller nått annat bildbehandlingsprogram för att klippa in en datorskärm i bilden.

De "äkta" bilderna har konstruerats genom att man tagit en digitalkamera och fotograferat det som finns bakom skärmen och sedan använt den bilden (efter lite pyssel med att justera storlek och beskära) som skrivbordsbakgrund.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-27 18:53

Skrattar så jag sölar ner mig. Osynlig dator - så väldigt mycket Mac! Helst ska bara Apple-loggan synas.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-03-27 23:05
  • Medlem
  • 2005-03-27 23:31

Kolla den här filmen. http://www.camerasyncro.com/macbidouille/chat.htm
Kul film

Ursprungligen av ADG:

Kolla den här filmen. http://www.camerasyncro.com/macbidouille/chat.htm
Kul film

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Är det för att han har Windows ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-28 04:57
Ursprungligen av Wentor-:

lite jobb i after effects så är man hemma...

Tack dala, Jag tänkte nästan att det måste varit en kamera med i det hela.

ööh..för för för mycket tid.

Ursprungligen av martenbjork:

ööh..för för för mycket tid.

Alldeles.

Kunde inte låta bli att testa själv. Tänkte att det skulle vara riktigt fräckt eftersom jag har fönster precis bakom datorn, men lagom till att jag var klar med bilden hade solajävel gått i moln. Då gav jag upp och la in en bild på hunden i stället.

1
Bevaka tråden