Men nu har ett annat problem dykt upp. När jag infogar en Table of content så tas inte numreringen med. Det verkar som att det inte sparas alls.
TOC i Pages 08 stödjer enbart en nivå. Det saknas alltså stöd för innehållsförteckning i flera nivåer. Detta är inget fel, utan det är helt enkelt så att funktionen inte finns inlagd.
Pages marknadsförs som en "streamlined wordprocessor" och med detta menas en "strömlinjeformad ordbehandlare" där man har tagit bort de funktioner som man anser att de flesta vanliga användare inte behöver, till skillnad från Office-paketet som man menar är överfyllt av funktioner och att vanliga användare använder typ 10 procent av de funktioner som finns. Fördelen med detta är att programmet blir enklare och snabbare att använda.
iWorks syfte är inte att konkurrera med Office-paketet på funktionsbasis. iWork är uppbyggt efter en annan filosofi än MS Office. Just för att ge utrymme på marknaden för båda. De siktar sig alltså mot olika användargrupper och har även olika prisnivåer.
Att sedan tidningar försöker utmålla iWork och Office-paketet som direkta konkurrenter, och MacWorld som skäller på iWork så fort det saknar en funktion som finns i MS Office, ja det visar ju bara att tidningarna inte har förstått Apples vision med iWork.