Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla betyg i iTunes? Har inte samma smak som sambon... ;)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-03-28 09:24

Det skulle vara suveränt att ha ytterligare en (valfri) kolumn med "mitt betyg" i iTunes. En för mig och en för min sambo. Hon har t.ex. fått för sig att Ulf Lundell är bra, medan jag är måttligt imponerad. Vi kör gemensamt iTunes bibliotek, då det är den bästa lösningen för oss. Men just detta med betygen vore kul att lösa. Finns det något litet hack eller liknande tro?

-- Patrik

Du kan ju använda något av de andra fälten t.ex. kommentarer och ange egna betyg ("***") som du sedan kan sortera efter.

Snart kommer någon att föreslå att ni ska köra med varsitt användarkonto, men sådan är inte jag - det är en klumpig lösning när man är två som delar på en dator "var femte minut."

Sant visserligen fast tusan, användarbytningen i OSX är ju så sensationellt underbar så att det är ett sant nöje att byta användare, bara för 3d-animationens skull.

Ta bort betygskolumnen eller fixa separata inloggningar Jag har inte heller 100% musiksmak som min sambo.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-01 09:07

Jodå, vi har separata inloggningar. Men vi delar vårt musikbibliotek. Det är trotts allt så att vi har ganska gemensam musiksmak... Utom vissa hemskheter hon gärna sätter 5'or på, vilket förvirrar mig i mina playlists.

-- Patrik

Ursprungligen av Poopster:

Jodå, vi har separata inloggningar. Men vi delar vårt musikbibliotek. Det är trotts allt så att vi har ganska gemensam musiksmak... Utom vissa hemskheter hon gärna sätter 5'or på, vilket förvirrar mig i mina playlists.

-- Patrik

Hur gör man för att få ett delat bibliotek med iTunes? Jag försökte skapa en inloggning åt tanten så att vi kunde använda samma bibliotek. Flyttade biblioteket till en delad mapp men låtar jag har lagt till syntes inte i iTunes på hennes inloggning.

3D-inloggning är värd varenda krona jag lade för min mac!

1
Bevaka tråden