Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lödningsfel i ibook!!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en lärare som plötsligt en dag sade att man inte fick lyfta ibook i underkanterna(bredvid styrplattan) för då kunde den gå sönder, det hade hans precis gjort. Men efter ett tag fick jag reda på att hans ibook, och hela serien(!) hade lödningsfel i det viktiga delarna nere till vä i ibook. Jag tror han hade en G3, 600mhz, cd-brännare och så.
Jag tror han sade att hela serien var felgjord.
Detta kostade självklart ingen då, men om det intehade varit fel kunde det kostat massa tusen.

Någon som vet något mer om detta?

• Avstängd
  • International user
  • 2005-03-28 10:41

Om det är ett konstuktionsfel så står ju Apple för kostnaden. Om det är så att en hel serie är kass så borde det finnas info om det i Apples Disskusionsgrupper. Prova söka där för mer info, personligen tycker jag att det hela låter lite otroligt och osannolikt. Antingen har han haft otur eller så har han tappat den i golvet innan.

• Oregistrerad
  • 2005-03-28 11:03
Ursprungligen av martin_stenmark:

Inte ovanligt att Apple har fel på hela serier. Kolla Apple's diskussionsforum & vilka problem som uppstått med den modellen. Trasiga logikkort är nog inget ovanligt alls...

Ursprungligen av Mattias L:

Om det är ett konstuktionsfel så står ju Apple för kostnaden.

...ytterst sällan...

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-03-28 13:19
Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag har en lärare som plötsligt en dag sade att man inte fick lyfta ibook i underkanterna(bredvid styrplattan) för då kunde den gå sönder, det hade hans precis gjort. Men efter ett tag fick jag reda på att hans ibook, och hela serien(!) hade lödningsfel i det viktiga delarna nere till vä i ibook. Jag tror han hade en G3, 600mhz, cd-brännare och så.
Detta kostade självklart ingen då, men om det intehade varit fel kunde det kostat massa tusen.

Någon som vet något mer om detta?

http://www.apple.com/se/support/ibook/faq/

• Avstängd
  • International user
  • 2005-03-28 14:54

Citat ur länkad artikel:

"Om datorn täcks av avtalet, repareras den på Apples bekostnad."

1
Bevaka tråden