Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort PDF-pluggen i Safari?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-30 09:02

Fick och installerade Acrobat 7 pro häromdagen, och nu öppnas alla pdf:er från webben direkt i ett Safarifönster. Så vill jag inte ha det! Hur tar man bort pluggen?

Enligt hjälpen i Acrobat ska man kryssa ur en ruta, men Adobe har varit vänliga nog att gråa ut den rutan se nedan.

Testa ha safari igång när du öppnar Reader (utan att öppna en pdf) och kryssa ur.
Funkade för mig

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-30 09:33

Det är inte reader utan Pro, och det funkar inte.

Ursprungligen av Kalle W:

Det är inte reader utan Pro, och det funkar inte.

Alright. Har bara 6:an i Pro. Sorry.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-03-30 11:01

Jag har ställt om, så att alla .pdf nu öppnas i "Förhandsvisning".
Då slipper man vänta på att Adobeprogrammet skall tuffa igång - går blixtsnabbt, istället

  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 11:06

Adobe Acrobat PDFMaker is a macro that installs with Adobe Acrobat Standard and Professional and creates PDF files from Microsoft Office applications.
This document provides instructions for disabling Acrobat PDFMaker in Microsoft Office X applications. To disable Acrobat PDFMaker in Microsoft Office X applications:

1. Move the following PDFMaker components to the Trash: -- PDFMaker.dot from the Applications/Microsoft Office X/Office/Startup/Word folder -- PDFMaker.ppa from the Applications/Microsoft Office X/Office/Startup/PowerPoint folder -- PDFMaker.xla from the Applications/Microsoft Office X/Office/Startup/Excel folder -- PDFMakerLib from the Applications/Microsoft Office X folder

2. Start Adobe Acrobat: -- If the Repair Setup dialog box appears, proceed to step

3. -- If the Repair Setup dialog box doesn't appear, do the following: a. Move the PDFMaker components listed in step 1 to the Trash. b. Choose Help > Detect and Repair. c. In the Repair Setup dialog box, click Continue. d. Quit Acrobat. e. Move the PDFMaker components listed in step 1 to the Trash. f. Start Acrobat.

4. In the Repair Setup dialog box, deselect PDFMaker, select Do Not Show Repair Setup Again, and then click Continue. Tell us what you think about this support site.

Annars ligger pluggen i /Library/Internet Plug-Ins. Heter AdobePDFViewer.plugin

Om det är någon som vet hur man blir av med PDFMaker-funktionen som Acrobat installerar i Office-paketet så får ni gärna tala om det. Jag har kryssat ur rutor, raderat filer och haft mig, men den j-vlen kommer tillbaka hela tiden och lägger sig som en två knappars palett och snor skärmyta...

Det är inte första april än, va? Kunde de inte gjort det liiite mer krångligt?

1
Bevaka tråden