Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var kan man se ramminnet i datorn/byte av namn på hus-ikon

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-30 12:14

Hej jag har precis bytt upp mig till en Mac (G5 dubbla processorer 2.0 GHz) från PC-världen är hittills välldigt förtjust.

Eftersom jag är nybörjare inom mac-världen undrar jag var jag kan hitta hur mycket ramminne jag har på datorn?

Dessutom så undrar jag om man kan byta registreringsnamn på FCP eftersom Macoteket som jag köpte burken och programvaror ifrån har skrivit in fel namn, mycket irriterande!

Avslutningsvis skulle jag även vilja byta namn på hus-ikonen? Det står fel där också.

Vore tacksam om någon kunde svara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-30 12:34

Minnet hittar du under äpplet -->"Om den här datorn"

Byta namn är lite krångligare har jag för mig.
Gör en sökning på "kortnamn"

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-30 12:56