Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook HD?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett sidan 2-rykte (dvs ett mycket osäkert rykte) hos MacRumors säger följande:

While G5 PowerBooks are not expected, a higher resolution "PowerBook HD" is expected to be debuted at NAB as well. The new model is expected to simply boost the resolution of the current 17" PowerBook and offer the ATI Mobility Radeon 9800.

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-31 08:56

Visste inte ens om att det fanns ett ATI Mobility Radeon 9800 (men det gör det visst numer).
Trodde Apple ville gå över till PCI Express och ATI Radeon Mobility X7/800, men ok då

Ifall de kör med nya PPC 7448 så kan det bli PCI-E och 200mhz FSB.
Annars så är det en dualcore på g också Freescale

Read and react.

Ser ut som om G4an kommer leva ett tag till.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-03-31 19:30

Låter trevligt. Högre upplösning (iaf för de som så önskar) har väl varit ett ganska vanligt önskemål. Och grafikprestanda får man aldrig nog av. Fast undrar om det kan tänkas komma till 15" också - 17" är lite väl stor tycker jag nog...

Ja, jag tycker faktiskt det låter som ett troligt rykte. En något högre upplösning även på 15-tummaren, som TERdON skriver om, skulle vara välkommet också. (Och när vi ändå önskar, varför inte en iBook 14" med vettig upplösning?)

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-31 22:25
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag tycker faktiskt det låter som ett troligt rykte. En något högre upplösning även på 15-tummaren, som TERdON skriver om, skulle vara välkommet också. (Och när vi ändå önskar, varför inte en iBook 14" med vettig upplösning?)

Håller med, speciellt när det gäller iBooken. En högre upplösning på 14"-aren kan finansieras med att den helt enkelt blir lite dyrare.

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-31 22:37

Jäkligt smart koncept med "Powerbook HD" rent varumärkesmässigt. Då kan Apple lansera en helt ny Powerbook utan att behöva trycka in en G5:a i den av varumärkesskäl.

1
Bevaka tråden