Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Americas army 2.3 ute nu!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

japp äntligen har den senaste americas army patchen kommit ut.

för er som inte vet vad detta är för spel så kan det sägas att det är ett slags soldat sim som ges ut gratis av amerikanska armen. du behöver bara registrera ett konto så kan du spela.

än så länge har bara patchen för att updatera 2.1 till 2.3 kommit ut så ni får ladda ner 2.1 och sen patcha den för att få dom allra senaste och roliga banorna.

här kan ni ladda ner patchen: http://aaotracker.4players.de/downloaddb.php?file=112
här fullversionen: http://aaotracker.4players.de/downloaddb.php?file=95

jag uppdaterar posten när 2.3 har kommit i fullversion vilket den borde göra snart.

några länk tips:

www.aaotracker.com en mycket bra sida ddär du kan se statistik för ditt aa spelande tex.
www.americasarmy.se en svensk aa community där man kan få hjälp med det mesta.

nu har fullversionen kommit ut
här är länk till nedladdningen: http://aaotracker.4players.de/downloaddb.php?file=113

• Oregistrerad
  • 2005-04-02 17:31

Äntligen AA 2.3.0 !!

Det är verkligen kul att det har löst sig och att vi Mac-ägare kan lira AA med resten av världen igen.

AA är, i mitt tycke, ett otroligt kul spel. Men jag har ett problem. Folk är för bra. Man blir hela tiden skjuten av ngn man ofta inte ens ser typ 35 sek efter start. Sedan får man vänta, i värsta fall i flera minuter för att spela 30 sekunder igen ...

Ofta är det ngn som har typ 70 i honor som krigar "själv" i flera minuter efter att alla andra har dött. Det är ju jättekul att folk är bra på att spela men för mig förtar det rätt mycket av spelglädjen. Det roliga är ju att smyga på varandra etc men då måste ju de flesta vara ungefär lika spelstarka.

Uppdelningen i Elite (>25 i honor) och "vanlig" (<25 i honor) är iofs bra men det mer logiska vore att göra tvärtom. Om man har en övre gräns för vissa servrar skulle spelarna bli mer lika i spelstyrka, vilket borde ge ett roligare spel för alla. När man gjorde uppdelningen i Elite och "vanlig" tänkte man kanske att folk som har över 25 inte är intresserade av att spela med "rookies" men min erfarenhet är nog att många med hög honor mer resonerar som så att det är kul att "slakta" lite innan man börjar kriga mot dem med ens egen honor.

Vad tycker ni ? Synpunkter ?

håller med dig till viss del. det bästa sättet att bli bra är att spela en bana MYCKET. efter ungefär 10 timmar börjar du kunna banan så mycket att du klarar av att döda lika mycket som du dör.

ett annat tips är att spela på inofficiella servrar. alltså sånna som inte ger honour. där brukar det som regel vara sämre spelare.

en annan sak som funkar bra är att gå med i en klan. på så sätt kan man vara några stycken som spelar samma taktik och kan ge varandra tips och trix. taktik är väldigt stor del i detta spelet så det hjälper om man tar det lugnt och metodiskt istället för att springa raka vägen in i fiendens läger.

Senast redigerat 2005-04-08 15:16
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-04-06 01:08

Jag har 13 i honor.

Dvs. jag kan spela i 36.7 sekunder innan jag blir skjuten.

• Oregistrerad
  • 2005-04-06 09:26

Finns det några fler spel som är gratis, stora & bra som AAO?

Ursprungligen av Jamais:

Finns det några fler spel som är gratis, stora & bra som AAO?

nepp

sen kan jag tillägga att det finns servrar där man måste ha under 15 i honour (tror jag iallafall) för att få spela på. dessa servrar finns till för att man skall kunna öva upp sig innan man möter folk som har så mycket erfarenhet att dom slaktar en på 2 sekunder.

Låter heltrevligt, en fråga bara; hur glider det på en mac med Radeon 9200? (ibook g4 1.2 har jag).

• Oregistrerad
  • 2005-05-05 12:27
Ursprungligen av benjaminlarsson:

Låter heltrevligt, en fråga bara; hur glider det på en mac med Radeon 9200? (ibook g4 1.2 har jag).

Jag blev faktiskt förvånad över hur spelbart det är. Jag kör det i 1024x768 på min 1.2 Mac mini med 9200 mobile och 512M ram. Det är helt okej. Ett av dom bättre spelen till mac som faktiskt <b>Känns</b> optimerat.

Ursprungligen av studiox:

Jag blev faktiskt förvånad över hur spelbart det är. Jag kör det i 1024x768 på min 1.2 Mac mini med 9200 mobile och 512M ram. Det är helt okej. Ett av dom bättre spelen till mac som faktiskt <b>Känns</b> optimerat.

Min iBook (vilken är rätt identisk med din mac mini - dock har jag 768MB ram) så glider det väl sådär. Ligger mellan 20-40FPS. Inte jättebra men funkar.

testade förra versionen på min mac. det var väl inget direkt att hurra åt men det går väl att spela om man inte är kräsen.

jag har dock bara 256 i ram så det kan ju sabba det ganska rejält.

bästa sättet att få reda på det är väl att ladda ner och testa själv. det är ju den stora fördelen med det här spelet, att det är gratis alltså.

1
Bevaka tråden