Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är bup och ifo-filer för nåt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pysslar med lite DvD-film för tillfället, vob-filerna har jag redan importerat, men de här bup och ifo-filerna, är det nåt som behövs när man ska skapa skivor igen?

Ursprungligen av bruksarn:

Pysslar med lite DvD-film för tillfället, vob-filerna har jag redan importerat, men de här bup och ifo-filerna, är det nåt som behövs när man ska skapa skivor igen?

Vad importerar du med?

Ursprungligen av Nurell:

Vad importerar du med?

MPEG Streamclip

Är det en kommersiell DVD du håller på och dribblar med?

Ursprungligen av Nurell:

Är det en kommersiell DVD du håller på och dribblar med?

Näe, en bekant har tagit en film på jobbet som han vill ha stillbilder från. Konvertering till DV-format, samt processning i iMovie klarade biffen... Men såna här filer ligger i Video_TS-mappen på "riktiga" DvD-filmer oxå

Kan BUB och IVO ha med menyer och textning att göra? När jag använder ffmpegX kan man ladda in Subtitles och ange typsnitt och storlek, men jag vet inte var jag hittar dom, kanske i dessa filer?

Får du bibehållen kvalitet när du extraherar till .dv? Mina extrakter blir lite suddiga om jag drar ut DV från VOBen som har mpeg2 format

Björn

Ursprungligen av bjornaw:

Får du bibehållen kvalitet när du extraherar till .dv? Mina extrakter blir lite suddiga om jag drar ut DV från VOBen som har mpeg2 format
Björn

Jag har inte kollat så noga, jag har konverterat från vob till DV åt en bekant som vill ha stillbilder från några egna filmer som han i sin tur har överfört från videokamera till DvD via en TV-inspelnings DvD-brännare, men kan ta och kolla efter mer nogrannt om du är intresserad hur filmen ser på min dator...

  • Medlem
  • 2005-04-04 14:48

.ifo-filerna innehåller information för DVD-spelaren om hur den ska spela upp vob-filerna.
.bup-filer, är backup-filer på .ifo-filerna, dessa hamnar rent fysiskt på ett annat ställe i bränningen, så att dessa går att använda om det blir en repa just där .ifo-filerna ligger.

1
Bevaka tråden