Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken väska till PB15?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-03 10:38

Hej! Jag har nu haft min Pbook länge men har fortforande inte lyckas att köpa en väska till den. Har suttit o tänkt länge på Crumpler wack-o-phone. Jag måste ha plats för datorn och lite andra saker också. Har ni kanske någon idé till en bra väska? En som inte är så dyr, men bra blir perfekt (sån hittar man väl inte).

Senast redigerat 2005-04-03 12:47
Ursprungligen av icep:

Hej! Jag har nu haft min Pbook länge men har fortforande inte lyckas att köpa en väska till den. Har suttit o tänkt länge på Crumpler wack-o-phone. Jag måste ha plats för data och lite andra saker också. Har ni kanske någon idé till en bra väska? En som inte är så dyr, men bra blir perfekt (sån hittar man väl inte).

Plats för data behövs inte, alla data sitter på hårddisken i datorn.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-03 13:24

Fel - en del data sitter i kretsar på logikkortet, hårddiskens styrkretsar, etc. Under körning / vila sitter mycket data i internminnet också.

On topic: Jag har hört att Second Skin ska vara det bästa för en PowerBook oavsett vilken väska du sedan lägger den i. Själv försöker jag fortfarande sticka en PB-strumpa utan vidare framgång...

• Medlem
  • 2005-04-03 16:30

hehe en PB-strumpan fan jävlar bra grej... den är sådan man skulle ha haft Om du någon gång lyckas får du ta lite foto på de o lägga ut de här

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 17:37

Timbuk2 Commute. Beställ direkt från deras hemsida (http://www.timbuk2.com).

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-04-04 11:02
Ursprungligen av C-mon:

Timbuk2 Commute. Beställ direkt från deras hemsida (http://www.timbuk2.com).

Nu har jag inte använt Timbuk2s väskor för bärbara, men de lär väl inte hålla lägre kvalitet än deras vanliga och då är det bara att köpa! Kan kännas som mycket pengar, men när den fortfarande är i snudd på nyskick tio år senare, inser man att det var väl investerade pengar!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-04-04 10:34

Jag fick med en vanlig datorväska med min gamla 15" som hette samsonite, den var jättebra och så... men man fick inte med sig några andra grejjer i den och det kändes lite "hej, jag har en bärbar dator, råna mig!!" så jag köpte en Secondskin och har den i min vanliga väska. Det är smidigt och den verkar skydda rätt bra desutom.

Det där med väska är svårt eftersom det är så personligt, men själv avskyr jag alla väskor som ser ut som dator-väskor. Främst för att de oftast är fula men också för att de sänder ut en signal som säger: "kom och stjäl mig".

Själv köpte jag därför ett litet skinn som bara täcker datorn. Det finns fler amodeller idag, såg att någon nämnde Second Skin. Denna kan jag sedan stoppa in i vilken väska jag vill. Har en Timbukt2 Messenger bag där jag får plats med allt möjligt, förutom datorn. Men det kunde lika gärna varit en Kånken om det är det du gillar eller nå't annat.

Så det är mitt tips. Fixa ett tunt fodral som skyddar datorn och stopppa sedan detta i en väska du gillar (då får du större utbud på väskor och minskad stöldrisk).

1
Bevaka tråden