Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac - tvout??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2005-04-03 11:33

Hejsan undrar bara om det går att köra tv-out på imac. Skratta inte hehe jag är en som ska gå över från PC så ni får välkomna mig

/abbe

Välkommen.

Går utmärkt, men du måste köpa till en liten MiniVGA till TV-kabel. Endast spegling av bilden stöds, även om det finns hack. Men då kan garantin ryka och det används helt på egen risk.

Ursprungligen av Leftrustle:

Välkommen.

Går utmärkt, men du måste köpa till en liten MiniVGA till TV-kabel. Endast spegling av bilden stöds, även om det finns hack. Men då kan garantin ryka och det används helt på egen risk.

Jag är tveksam till att garantin kan ryka. Dessutom går väl hacket att återställa genom att zappa p-ramet innan man lämnar in datorn för ev. garantiservice.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-03 11:55

Om det är nya iMac G5 så går det fin fint bara du har en apple video adapter som du hittar här

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-03 12:23

chyssta puckar nu vet jag. vadå garantin rycka förklara så jag förstår hehe

Ursprungligen av Abbe83:

chyssta puckar nu vet jag. vadå garantin rycka förklara så jag förstår hehe

Tja, det är ett hack; inte från Apple. Apple stödjer det inte och om datorn kraschar när du har det hacket igång kan du få problem med garantin. Alltså inte riskfritt.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-03 12:32

Vadå stödjer inte Apple tv-out? seriöst nämen usch va sämst!

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-03 12:42

Jodå Apple stödjer TV-Out men bara spegling av skärmen. Om jag inte minns fel. Däremot om man vill ha två "olika" skärmar så måste man ladda hem ett "hack". Och det är just det som inte Apple stödjer.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-03 12:59

aha oki...men då är det ju inga problem med tv-out o grejor..hur e det med .avi filmer o sånt då? codecs med mera?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 08:50

Om du kör VLC slipper du fundera på codecs. Det klarar det mesta. Sök på www.versiontracker.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 11:12

Gäller det en iMac G4 Globe funkar det inte. Inte de 'tidigare' modellerna iaf..

Min 800MHz:are klarar det iaf inte. Kanske de senare revisionerna?

• Oregistrerad
  • 2005-04-05 15:00

Den överlägset bästa mediaspelaren till OSX för film är MPlayer och den finns här:
http://mplayerosx.sourceforge.net/

Tar alla format, ljud och bild är alltid synkade, lätt att lägga in Subs.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-05 16:42
Ursprungligen av hicke:

Gäller det en iMac G4 Globe funkar det inte. Inte de 'tidigare' modellerna iaf..

Min 800MHz:are klarar det iaf inte. Kanske de senare revisionerna?

Har man bara en skärmutgång så ska man kunna använda en adapter för att konvertera den till en RCA/S-video-kontakt.

1
Bevaka tråden