Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iBooken ...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

+ 0,5 kg
+ 128 MB RAM
+ 3600 kr (+ moms)
+ lite större volym

Ingen ytterligare arbetsyta, ingen större hårddisk, ingen snabbare processor.

Vem vill ha en sådan?

//Mikael

• Medlem
  • International user
  • 2002-01-07 21:16

Coolt med DVD brännare? neeh.... just fan, den gick ju att trycka i i dom mindre... Att stoppa i en DVDbrännare i minstingen var ju inte direkt dyrt kan jag säga... 1299$

Citat:

Skapades ursprungligen av: Zaphod:
Coolt med DVD brännare?

iBook?

//Mikael

• Oregistrerad
  • 2002-01-07 22:35

Men skärmen är nu på 14" mot 12,1" tidigare, stort plus. Dessutom längre batteri drift, uppe i 6 timmar nu.

Zaphod, du blandar ihop dvd-brännare och cd-brännare... i iBooken finns ingen dvd-brännare i nån modell.

Per, är det så speciellt mycket bättre att skärmen är större när upplösningen är densamma? Jag skulle gärna ha sett högre upplösning också, för jag tycker inte att det är för litet på min nuvarande iBook. (Om man har svårt med storleken på nuvarande iBook så kan jag dock förstå det.)

Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Per, är det så speciellt mycket bättre att skärmen är större när upplösningen är densamma? Jag skulle gärna ha sett högre upplösning också, för jag tycker inte att det är för litet på min nuvarande iBook. (Om man har svårt med storleken på nuvarande iBook så kan jag dock förstå det.)

Jag håller med.

Nuvarande cirka 106 dpi är helt OK för mig. Hade man ökat upplösningen till 1152x870 hade det motsvarat cirka 102 dpi, och det hade fungerat bra.

//Mikael

• Oregistrerad
  • 2002-01-08 00:08

Jag var mycket nöjd med den 12,1" skärm som var innan. Men jag uppskattar en större skärm när man ska jobba med datorn en längre stund då jag kan flytta datorn längre bak, vilken jag iaf tycker är mer vilande för ögonen. Men visst när man har den med sig på bussen t.ex. spelar det ingen roll alls. Det är klart jag håller med er, det hade varit fint om Apple hade ökat upplösningen.

1
Bevaka tråden