Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns ngn typ av GarageBand (billigt!) för pc?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-04 19:55

Hej!
Var nyligen och hälsade på min lillebror (12 år) som blev helt fascinerad av min iBook - eller rättare sagt framförallt GarageBand. Till saken hör dock att han "bara" har en pc (samt en väldigt gammal iMac, en turkos sak), och därför kan jag ju inte ge programmet till honom.

Därför undrar jag om ni känner till något liknande enkelt musikproduktionsprogram, billigt, fast för pc? Jag vill inte riktigt betala flera tusen för något han kommer att ha som leksak..dessutom kommer han ju aldrig att använda riktigt avancerade funktioner.

Han spelar dock trumpet, och inte något klaviaturinstrument, så programmet måste ha ljudspår att flytta runt.
Tips?

Och för att förekomma er - det är inget alternativ att köpa honom en mac, det har vi inte råd med.

//Anila

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-04-04 21:10

Gå in på 99musik.com, där kanske du finner svar, Jag tror dock inte att det finns något riktigt bra alternativ på PC sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 22:30

Det finns begagnade Macar som klarar GB - nu när Mac mini kommit så är begagnat riktigt billigt.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-04-04 22:51

Om han säljer PC'n och iMacen borde det inte nästan räcka till en Mac Mini?

Acid XPress, kanske, som är helt kostnadsfritt och funkar bra med loopar, osv, eller Traktion, som jag gillar (på både Windoze och OS X) men som inte är gratis, men som Ovsing sa, 99musik.com kommer säkert på flera alternativer.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-05 19:26

Tack för tipsen, ska kolla upp det!

1
Bevaka tråden