Hej!
Sitter med en nyköpt 42" plasma från samsung. Modellen på plasman är PS-42V4S. Jag har en Dual G4 1GHz och en mac mini 1.25GHz. Köpte en DVI kabel av märket Profigold, 2meter kort. Anslutningen är DVI-D Male - DVI-D Male double-link.
Det blir ingen bild alls. Ingen signal säger plasman. Någon som vet om det går och hur jag skall få det att fungera?
jag har lite funderingar på ifall man skall ställa in upplösningen på datorn med min vanliga skärm innan jag kopplar datorn till plasman. Om det är så, vad skall jag ställa den på?
/Jonas
Jag har hittat i medföljande manual att det inte skall gå att koppla till pc med en tillhörande datorsymbol. På internet hos samsung.com i deras manual står det att det går, men i den svenska medföljande manualen så finns det en klisterlapp som lagts på i manualen över den synbolen med dator och som säger att det inte går genom att ha ett kors över datorn.
Kan det finnas en mjukvara som löser problemet eller fattas det ett stift i själva kontakten tro? Tycker det är helt galet när man köper en plasma för 20 papp och som inte kan koppla sin dvikontakt till en dator...
Någon som vet om det finns en lösning? Kanske det går med vga läge istället?