Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVT illustrerar nyhetsinslag med iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-06 13:37

SVT24 har idag kört ett nyhetsinslag ang nya upphovsrättslagen och dess syfte att förhindra olaglig fildelning. Hur ironiskt då att inslaget illustreras med iTunes på en iMac, används iTunes för olaglig fildelning kanske, det hade jag missat?? Eller kan inte journalisten använda fildelningsprogrammen (DC, BitTorrent etc)??
Jag är väl petig men visst är det trist med journalisters slappa illustrationer av sina inslag.

Det är väl kul att de för en gång skull visar arkivbilder med en mac. Bilderna fungerar ju bara som en bakgrund till speakern och symboliserar väl i detta fallet "lite klickande med musen..".

Och visst går det att spela piratkopierad musik med iTunes? Music Store var väl inte heller med på bilderna vad jag kunde se.

Men jag förstår din poäng

Man kan ju dela ut sitt Itunes-bibliotek och därmed sprida upphovsskyddad musik. (Fast det är kanske inte illegalt än?)

Ursprungligen av bergmanwasa:

Man kan ju dela ut sitt Itunes-bibliotek och därmed sprida upphovsskyddad musik. (Fast det är kanske inte illegalt än?)

Fungerar väl bara om man ligger på samma subnät? Sen går det ju bara att lyssna, men det finns hack för att kunna ladda ner musiken också har jag för mig

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-06 14:25
Ursprungligen av Kristofer:

Fungerar väl bara om man ligger på samma subnät? Sen går det ju bara att lyssna, men det finns hack för att kunna ladda ner musiken också har jag för mig

Rätt.

Men när version 4.0 släpptes gick det att ladda ned andras musik med ett (svenskt?) program som hette itunesdl. Men Apple täpte snabbt till den möjligheten för att inte göra sig ovän med skivindustrin.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-04-06 14:39

Jag reagerade också på att de illustrerar ett inslag, som handlar om olaglig fildelning, med ett av de lagliga alternativen att köpa låtar på nätet d v s iTunes.

Nu skulle det i och för sig inte förvåna om den nya lagstiftningen även förbjuder iTunes Music Store i Sverige. Microsoft har ju så goda kontakter med regeringen och svenska myndigheter att de ser nog till att all internettrafik blir förbjuden som inte använder Microsofts programvaror.

1
Bevaka tråden