Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastnat i MarbleBlast

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har fastnat i MarbleBlast Gold. Har klarat beginner och Intermediate men Advanced is very advanced I think.
Jag har kommit till banan "Three Fold Maze" och jag kan hitta två "gems" var finns de tre?
Nån som kan hjälpa mig

Vet inte hur det går att förklara men försök...

• Medlem
  • London
  • 2005-04-10 16:56

Har nog svårt att förklara det men jag brukar börja med att hoppa ner snett bakåt åt höger. Man faller väldigt långt men där finns en iaf. Sen är det så att det finns en diamant i varje vridning, dvs har du hittat en så måste du hitta en gravity changer för att hitta nästa. En finns väldigt högt upp i nivån, den tredje måste du rulla ner för en nedförsbacke utan slut på men med en gravity changer i. Då hittar du den tredje.

Inga garantier men jag har för mig att det är så man gör...

• Oregistrerad
  • 2005-04-10 17:20

Det är svårt att förklara men det stämmer att du måste byta gravitationsfält för att kunna komma åt alla diamanter. Det tar sin tid och känna igen sig. Den svåraste att hitta var en som finns på en pytteliten plattform som upp-och-ner vänd. - Ibland det svåraste är att hitta är målet.

Det är värt att lära sig den för att du kommer att få göra den igen, med en annan startpunkt och slut. Berätta om du klarar nr 35 "Scaffold" sen. Den var jag tvungen att hoppa över (det finns små fusk).

1
Bevaka tråden