Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar på en iMac 500mhz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-12 09:50

Hej,
Jag tänkte bara höra efter om det är värt att installera Jaguar på en iMac 500mhz med 256mb i ram? Kommer det hjälpa mig lite eftersom nu när jag kör 10.1.5 så tycker jag verkligen att det inte går smidigt! Ska visserligen köpa lite mera ram men ändå...är det värt det?

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 10:10

Jag har samma fundering, samma mgb internminne, fast en ibook 600mhz. Undrar om det är värt att uppgradera.

Hej,
Jaguar är en dröm jämfört med 10.1.5. Själv upplevda jag en enorm skillnad på min G4 Cube 450MHz. Dock har jag uppdaterat både grafikkort samt minne men skillnaden var väldigt stor även om jag inte hade mer än 256MB minne och ett ATI Rage 128 16 MB grafikkort.

Hälsn.
/Sebastian

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 10:15

Första man får fråga sig, vilka program kommer du köra? Sysslar du mycket med att skyffla filer lokalt eller du kör mest program?

Jag tycker 512MB är lagom mycket minne. 256 är i minsta laget.

Jag ahr kört 10.2 på en PowerBook G3 333mhz med 128 MB minne. Det rullade på betydligt bättre än 10.1.5. upplevde faktiskt att jag kunde surfa med den och jobba i enklare applikationer. Med mer minne hade det varit ännu mer trevligt. Mitt nästa projekt är en liknande maskin fast med 320 MB minne. Skall sätt ai en 40 GB disk. Skall ha den som allt i allo maskin. Återkommer med mer info senare om hur det går...

Jag tycker det var värt att uppgradera min PB G3 400 MHz, 256 MB. Jaguaren är enligt mig mycket snabbare än 10.1.5. Mitt råd till er är att ni självklart ska uppgadera.

/M

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 11:05

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
[QB]Första man får fråga sig, vilka program kommer du köra? Sysslar du mycket med att skyffla filer lokalt eller du kör mest program?

Jag kör mest ordbehandling, hämtar och skickar epost, tankar in bilder till Iphoto...

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 11:06

Jag kommer att köra mest webb-baserade program...tex photoshop, illustrator, dreamweaver, flash osv.
I framtiden ska jag iofs installera Cubase men då behöver jag också MYCKET mera minne.

512mb i ram alltså? Hur mycket går ett sånt på, eller blir det billigare kanske att köpa två 256:or?

Min burk har visserligen bara 8mb i grafik...så jag går ju miste om QE! Men det kanske inte är hela världen.

QE är väldigt bra i vissa fall, men inte i andra. Läs gärna mer om det här.

Jag, som tycker att Jaguar går rätt hyfsat på en iBook 500 måste ändå höja ett varningens finger för att vissa program däremot går segt. Fireworks t.ex. går otroligt segt på den. Vet inte riktigt varför, men det känns nästan som om det är nåt fel på vissa av programmet, alltså att det inte ska *behöva* gå så segt som det gör. Men oavsett skälet till det så går det segt just nu.

Jag kör 10.2 på en iMac 500mhz 384mb. Funkar bra. Gör en cleaninstall om du kan. Det blir stor skillnad i prestanda.

/p

1
Bevaka tråden