Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor ang. val av ISP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! I Växjö stadsnät (WexNet) kan man välja mellan följande operatörer:

Bahnhof Bredband - Vet jag är seriöst, ett kännt namn i branchen (hehe, ännu mer på sista tiden ). Ger 1 dynamisk ip-adress

IP-Bolaget - Har den fulaste hemsidan jag sett. Har ingen aning om de är bra eller ej. Ger två dynamiska ip-adresser och gratis uppgradering till fasta när wexnet ger dem möjligheten till det.

Vattenfall - 1 Fast ip-adress

WebTech Nord - Har ett namn som får en att tänka på it-krashen. Ger två dynamiska ip-adresser. Möjlighet till fasta för 50 kronor extra i månaden.

Rix Telecom - 1 fast ip-adress. Anslutningsavgift på 400 kronor.

Månadsavgifterna skilljer det bara några kronor på, så det spelar ingen större roll.

Finns det någon här som har erfarenheter av någon av operatörerna? IP-bolaget känns bäst med tanke på vad de erbjuder, men hemsidan avskräcker nästan mig lite

• Oregistrerad
  • 2005-04-16 13:53
Ursprungligen av Kristofer:

Hej! I Växjö stadsnät (WexNet) kan man välja mellan följande operatörer:

Bahnhof Bredband - Vet jag är seriöst, ett kännt namn i branchen (hehe, ännu mer på sista tiden ). Ger 1 dynamisk ip-adress

IP-Bolaget - Har den fulaste hemsidan jag sett. Har ingen aning om de är bra eller ej. Ger två dynamiska ip-adresser och gratis uppgradering till fasta när wexnet ger dem möjligheten till det.

Vattenfall - 1 Fast ip-adress

WebTech Nord - Har ett namn som får en att tänka på it-krashen. Ger två dynamiska ip-adresser. Möjlighet till fasta för 50 kronor extra i månaden.

Rix Telecom - 1 fast ip-adress. Anslutningsavgift på 400 kronor.

Månadsavgifterna skilljer det bara några kronor på, så det spelar ingen större roll.

Finns det någon här som har erfarenheter av någon av operatörerna? IP-bolaget känns bäst med tanke på vad de erbjuder, men hemsidan avskräcker nästan mig lite

Antar du glömde Net At Once som också finns i växjö.

Vattenfall skulle jag helt klart rekommendera, dom har enligt Allt om bredband iaf. riktigt bra tjänst.

www.alltombredband.se

Net At Once finns faktiskt inte med på Wexnets operatörslista. De finns med på "övriga operatörer", kanske köper de svartfiber i nätet som griffel och bredbandsbolaget gör?

http://www.wexnet.se/privat/operatorer.asp

Tack för rekomendationen. Vattenfalls tjänst ser seriös och bra ut.

• Oregistrerad
  • 2005-04-18 15:15
Ursprungligen av Kristofer:

Net At Once finns faktiskt inte med på Wexnets operatörslista. De finns med på "övriga operatörer", kanske köper de svartfiber i nätet som griffel och bredbandsbolaget gör?

http://www.wexnet.se/privat/operatorer.asp

Tack för rekomendationen. Vattenfalls tjänst ser seriös och bra ut.

Lite fel av mig. Dom ställer sig själva i telefonstationerna och konkurrerar, men dom är billigare än Kommunala-subventionerade-Växjö Energi.

1
Bevaka tråden