Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Os 10.3.8 eller 10.3.5 på en G5 2x 1,8 GHZ

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en G5 2 x 1,8 GHz med OS 10.3.5 som jag tycker fungera bra utom en lustig sak med muspekarn som ibland kan hoppa "iväg".

Är det någon nytta med att updatera till 10.3.8, eller skall jag hålla kvar vid 10.3.5?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 15:15

Systemuppdateringar är alltid bra att installera, då de löser många buggar och säkerhetshål.
Eftersom det dessutom är så lätt att uppdatera - bara köra programuppdateraren - så kan man ju göra det.

Glöm bara inte att reparera skivbehörigheterna (med programmet Skivverktyg i mappen Verktygsprogram, i Programmappen) efter uppdateringen* så att inte mystiska saker börjar uppstå senare.

*vissa hävdar att män även bör reparera innan man uppdaterar för att vara på den säkra sidan, men jag har aldrig fått problem av att inte göra det.

Muspekarens hoppande beror nog (om du har en optisk mus) på smuts på linsen eller sprickor i underlaget.

Du ska alltid i förebyggande syfte köra Reparera Skivbehörighet.
Då undviker du problem som kan ligga dolda.
Ladda sedan ner Combouppdateringen 10.3.8. Kör sedan Reparera Skivbehörighet igen.
Bättre att förekomma än förekommas säger ordspråket.

Varning för fläktproblem med 10.3.8 på Powermac G5!!

1
Bevaka tråden