Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa filer?? Katastrofen är ett faktum!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-08 20:01

Nu har det hänt, min dator ser inte min ena hårddisk. 'Disc utility' ser den men kan inte reparera. Hävdar att det inte är någon HFS plus. Jag kan inte heller använda den som en startdisk. Det stora problemet är att jag har en himla massa foton i iPhoto som jag inte vill förlora, och jag har viktiga mail. Vad kan jag göra?

Tack för all hjälp jag kan få!!

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-08 20:38

Köp DiskWarrior från Alsoft, den har räddat mig när jag själv hamnade i samma situation.
Är det kris så kan du köpa den via nätet så får du en nedladdnings version och sedan kommer en räddnings CD som du kan starta datorn med via snigelpost (många Apple ÅF har den också).

DiskWarrior var också som ett av de verktyg som jag använde mig av när jag tidigare var ute som Mac tekniker/konsult för att fixa pajade HD:ar för kunder.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-08 21:54
Ursprungligen av MikaelF:

Köp DiskWarrior från Alsoft, den har räddat mig när jag själv hamnade i samma situation.
Är det kris så kan du köpa den via nätet så får du en nedladdnings version och sedan kommer en räddnings CD som du kan starta datorn med via snigelpost (många Apple ÅF har den också).

DiskWarrior var också som ett av de verktyg som jag använde mig av när jag tidigare var ute som Mac tekniker/konsult för att fixa pajade HD:ar för kunder.

Ska omedelbart ladda ner den!!! Stort tack för hjälpen/rådet.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-08 22:33

Den bör fixa din HD om det inte är ett fysiskt fel typ trasigt kontroller kort eller mekaniskt fel.

1
Bevaka tråden