Jag sitter och jobbar med våra servrar och blir minst sagt frustrerad över hur dåligt ARD 2.1 fungerar.
Min internetförbindelse är begränsad till 256kbit/sek men det är ju ändå nästan bredband, eller hur?
- I terminal services (jag använder Microsoft Remote Desktop Connection på min Powerbook) mot en Win2k server har jag en mycket bra uppkoppling där det är lite lag med 256 färger och 1024x768. Man märker knappt att man kör på en annan dator förutom vissa grafiska detaljer.
- I ARD 2.1 tar det 15-20 sekunder att rita upp inloggningsfönstret! Tvingas gå ner till svart/vitt för att överhuvudtaget kunna använda ARD. I gråskaleläget har jag cirka 5 sekunders fördöjning ifrån att jag drar markören över ett objekt innan den reagerar. Helt hopplöst och går endast att använda till dom mest enkla grejerna i paniksituationer.
- En annan detalj som irriterade mig extremt mycket var att ARD inte kunde verifiera mitt login och lösenord. Jag jobbade som tusan med att dubbelkolla brandväggen, kolla att rätt portar var öppna och att jag verkligen anslöt till rätt server. Jag var på väg att ge upp när jag gjorde "control computer" fast att ARD sa att den inte kunde ansluta, fungerade direkt!
Fråga: Tror ni ARD 3.0 kommer använda Citrix som grund (verkar vara det enda som fungerar) eller finns det begränsningar i operativsystemet som skapar problem?