Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela skrivare med andra datorer som kör OS 9

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-09-13 14:32

Jag skulle behöva hjälp med att skriva ut.

Min G4 är ihopkopplad med två andra macar via en router och till den är också en skrivare kopplad (allt via ethernet). Förut när jag körde OS 9 (vilket de andra också gjorde då och fortfarande gör) var det inga problem att skriva ut alls, datorn hittade skrivaren direkt i väljaren och ingen speciell drivrutin behövdes.

Nu har jag bytt till OS X (10.2) och jag får ingen kontakt med skrivaren alls. När jag öppnar utskriftskontroll och trycker lägg till kommer ingenting fram. Är det problem med att dela skrivare med olika OS-versioner eller ligger problemet någon annanstans?

Om ingen har något tips här, var ska man då vända sig? Jag vet inte om jag är dålig på att leta, men jag hittar ingenting i vare sig hjälpcentret eller på apples hemsida...

Tack på förhand

Förmmodligen är det en Appletalk-skrivare du har. Du måste slå på Appletalk i Nätverksinställningar på din MacOS X-maskin. Sen bör du se skrivaren i Utskriftskontroll.

• Medlem
  • 2002-09-13 15:53

Tack för hjälpen, har prövat det förut men av någon anledning fungerade det inte förrän nu...

1
Bevaka tråden