Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB för Musik lagring?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-12 15:33

Har en trött gammal iMac från -98 och hade tänkt tömma den och ominstallera allt från grunden.
Men kruxet är att jag har tagit mig mycket av min fritid till att lägga in hela mitt CDbibliotek på datorn och hade tänkt köpa en extern usb disk att lagra det på under tiden och kanske efter installationen också men då undrar jag: Kan jag ha kvar musiken där och lyssna på den utan en massa problem eftersom jag inte har USB2.0?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-12 16:03

Japp, du kan lagra dina grejer på en USB2-disk, men eftersom din dator bara har USB1.1 så kommer överföringshastigheten att vara allt annat än snabb. Tillräckligt för att spela mp3:or direkt från externa disken, alltså, men det kommer att ta en god stund att kopiera alla låtar.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-12 18:26

tack!

Köp en extern disk som har _både_ USB 2 och Firewire är mitt heta tips. Det kan ju hända att du köper en ny dator framöver som har FireWire, det är överlägset snabbast.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-04-13 20:35

Men förstår min dator vad som händer om jag kopplar in en USB2 disk i USB1.1 uttaget?
angående USB/FireWire combo diskar finns det någon som rekomenderas?

Det går bara långsammare. USB är bakåtkompatibelt.

1
Bevaka tråden