Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Namnet och grafisk profil passar ej ihop

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 18:09

Det nya operativsystemet heter som ni alla vet, Tiger.
Men... varför är då allt svart, som att det nya systemet skulle hela Panther (igen)?
Jag har för mig (jag är ny i Mac-världen), att när Jaguar var på tapeten, så var allt jaguarmönstrat? Varav detta?

(det är fult med tigermönstrat, kanske därför?)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-12 22:02

kanske en afrikansk tiger pantrar är ju inget annat än afrikanska leoparder har jag läst.

Ursprungligen av p0tatis:

kanske en afrikansk tiger pantrar är ju inget annat än afrikanska leoparder har jag läst.

Så som amerikanerna ser det så finns det iaf pantrar i USA, t.ex. den utrotningshotade Floridapantern. (De är inte svarta, f ö. De ser ganska mycket ut som en korsning av bergslejon/puma och afrikanskt lejon)

PS Vad kallar man svarta Jaguarer? Jag brukade tro att det var de som var pantrar, nämligen.

• Oregistrerad
  • 2005-04-13 15:08

På tiden

Det är kanske sent på kvällen, eller rent av natt?? Då syns inte tigrar...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-13 20:40
Ursprungligen av Godzilla:

PS Vad kallar man svarta Jaguarer? Jag brukade tro att det var de som var pantrar, nämligen.

pantrar kan tydligen vara lite vad som helst: http://www.cathouse-fcc.org/blackleopard.html

Ursprungligen av p0tatis:

pantrar kan tydligen vara lite vad som helst: http://www.cathouse-fcc.org/blackleopard.html

Ah, fint... Så panter betyder alltså inte ett skit (mer än katt då möjligen), inte ens svart...

Apple körde med lite tigermönster på vissa webbsidor, men det verkar ha valt bort alla djurreferenser (annat än kodnamnet Tiger) och kör på svart och borstad metall endast. Kontrasten mot den vanliga Applewebben blir ju riktigt stor på det här sättet och med det vill Apple visa att Tiger är det största som hänt OS X. Typ.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 17:58

Tigrar är farliga/grymma - farligt/grymt=svart?

Men det spelar väl hursomhelst ingen roll att temat inte passar till kodnamnet - det är ju väldigt snyggt.
Jag skulle iaf inte vilja ha orange/gul eller randigt tema.
Jaguar-temat var inte heller så snyggt. Att ha päls på loggan känns inte riktigt Apple. Ungefär som om man skulle göra ett system där alla knappar är 2*2 cm stora och är färgglatt gröna, blå och röda ...

1
Bevaka tråden