Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbeställa eller köpa i butik den 29e

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-04-12 21:41

När Panther släpptes så fick de flesta(?) som beställt från AppleStore paketet någon dag före eller på angivet datum. Var det någon som förbeställt som fick vänta tills efter helgen innan paketet kom?

Jag är lite sugen på att förbeställa men jag tror jag nog skulle skjuta mig själv om jag av någon anledning nu inte får paketet på fredagen. En hel helg utan Tiger, och dessutom kommer jag kunna läsa i detta forum om alla som sitter och gottar sig med Spotlight. Ne, jag får nog masa mig i väg till Macoteket som förra gången. Men å andra sidan kanske jag redan har Tigen på torsdagen om jag förbeställer. Gud vad svårt!

Beställ och får du det på torsdagen behöver du ju inte gå till Macoteket på fredagen?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-12 22:37

Risken är ju att man sitter med två kopior i så fall. Det kan det iofs vara värt.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-04-13 03:44

Skickar Apple program med TNT också, eller får man det med vanlig post så man slipper sitta hemma och vänta på TNT ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-13 09:58
Ursprungligen av ewester:

Skickar Apple program med TNT också, eller får man det med vanlig post så man slipper sitta hemma och vänta på TNT ?

Det är nog TNT, så har det varit tidigare i alla fall.

Nu när de säljer till privatpersoner som aldrig förr måste de snart byta från TNT. Hopplöst...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 10:21

jag föredrar TNT dom respekterar iaf paketen vilket inte posten gör. Paket som skickas med posten kommer ofta fram misshandlade på något sätt. Speciellt när det gäller paket som kommer från ett annat land. Och få paket via posten på sommaren är hemskt när dom har sommarjobbare, då är stöld mycket vanligare än i vanliga fall. Nej TNT är bra, visst du kanske inte är hemma den dagen det ska komma, men ring TNT och be dom leverera det där du är istället. Nu bor ju jag nära sklan där jag studerar så jag har inga problem men annars skulle jagbe dom leverera till den salen jag har föreläsning i.

Har ringt, men de kan bara komma mellan 11 och 14. Hur fan ska man kunna vara hemma då? Kan alla här bara stanna hemma från jobb utan problem?
ALternativet är att åka ut till TNT och hämta paketet, men då ligger de ut i nåt jäkla industriområde som tar en timme att ta sig till utan bil.

Nej, man borde få välja om man vill ha TNT eller om TNT ska slänga över det på posten.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 10:29

men frågade du om dom istället kunde leverera till ditt jobb?

Ja, men det ville de inte.

Har även hänt en gång att de bara gick till porten och skrev en lapp, trots att jag var hemma. Idioter... Hämtar helst mina paket när det passar mig, hos ett postcenter.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 10:48

Du måste ha råkat ut för en dålig del av TNT. Jag har hört många som fått det levererat till sitt jobb istället. Själv har jag ju aldrig haft problemet att jag inte kunnat vara hemma, men en gång när jag var osäker om jag kunde vara hemma så frågade dom tom om dom kunde leverera någon annanstans. Men jag tackade nej eftersom jag chansade på att jag kunde vara hemma, dessutom hade dom mitt telefonnummer och jag kunde komma hem på 2 min.

Men visst kan det vara smidigare för många att hänta sitt paket hos posten det håller jag med om. Men då får man riskera att paketet är trasigt när det kommer fram. Vet inte hur många paket som blivit misshandlade för mig. Dom tar ingen hänsyn till vad som kan vara i paketet dom slängr bara runt dom som om det vore paket med bomull. Har tom läst om ett fall där några hade spelat fotboll med ett paket på posten.
Dessutom tar det en extradag om du ska hämta hos posten för avin skickas ut dagen som paketet kommer in och då får du avin dagen efter. Fast man kan o andra sidan hämta ut paketet om man har paketnummret och leg. Men vissa gamla tanter på postkontor tillåter inte det.
Om frakten ändå är gratis föredrar jag TNT, dom är snabbare, säkrare och du vet när paketet kommer.

Ursprungligen av nr3:

Om frakten ändå är gratis föredrar jag TNT, dom är snabbare, säkrare och du vet när paketet kommer.

Problemet är ju att man inte vet när paketet kommer. Det brukar alltid stå i bekräftelsemailet från apple att tnt kommer att höra av sig för att komma överens om leverans, men jag har beställt ca 10 gånger från apple, och hittills har det aldrig hänt (jo en gång förresten, men då ringde chauffören 5 minuter innan han tänkte leverera och då är det ju inte så stor mening med det).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-13 11:07

Och vi som bor på landet brukar få TNT-paketen via Lantbrevbäraren (=försening). TNT tycker inte det är värt att åka utanför stadens hank och stör.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 11:59

hallgren. du vet atminstande vilken dag paketet kommer. Man far ju ett trackingnummer av apple. Sen sporar man det pa tnts hemsida. Nar du vet vilken dag det ar kan du ringa tnts kundservice om du ar osaker pa nar det kommer. Da ger dom dig en ungefarlig tid.

Le. Anledningen till det ar nog att det skulle ta sa lang tid for dom att fa ut andra paket och da ger dom det till lantbrevbararen istallet. Tror nog det skulle ta ungefar lika lang tid om tnt skulle kora ut pa landet.

Ursprungligen av nr3:

hallgren. du vet atminstande vilken dag paketet kommer. Man far ju ett trackingnummer av apple. Sen sporar man det pa tnts hemsida. Nar du vet vilken dag det ar kan du ringa tnts kundservice om du ar osaker pa nar det kommer. Da ger dom dig en ungefarlig tid.

Jo, men posten har ju liknande system. Det jag har varit missnöjd med varje gång är att det har stått att de ska kontakta en för att komma överens om leverans, men att det aldrig händer.

Jag har aldrig heller råkat ut för misshandlade paket på posten. Det betyder inte att det aldrig händer, men av dina inlägg får man lätt uppfattningen att det är ganska vanligt, något som inte alls stämmer med min uppfattning.

Om TNT:s säkra pakethantering

http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2005-03-24#3814

Har aldrig fått trasiga från Posten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-13 12:48

Personligen så brukar jag skriva adressen till mitt jobb när jag beställer från Apple. Har aldrig varit något problem med det, tvärt om. Jag menar, hur många är det som är hemma mitt på dagen?? Studenter och pensionärer möjligtvis
Eftersom jag inte pluggar längre, och ej är över 65 så är jobbet det bästa!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 18:10

Jag har fått många misshandlade paket på posten men det kanske bara är jag som har otur.
Jo apple borde väl ta bort den meningen om att de ska kontakta, den gäller nog inte sverige.

1
Bevaka tråden