• Medlem
  • Sunne
  • 2005-04-12 22:02

Hej!
Samtidigt som jag "aktiverar" mig själv här på 99mac genom mitt första inlägg, så tänkte jag passa på att fråga efter ett litet snabbkommando, i... faktiskt... Mac OS 9

Jag undrar helt enkelt om det inte finns en tangentkombination på de gamla ADB-borden som ( i Mac OS 9 ) skjuter ut cd-släden, typ som de moderna tangentbordens cd-knapp alltså.

Kanske finns det en annan lösning på mitt problem, så därför drar jag här hela historien. Jag har petat in ett IDE-kort i en av mina äldre burkar och satte då in en cd-brännare som blivit över från min Quicksilver G4. Men, "eject" knappen på själva spelaren (som ju då faktiskt syns numera, eftersom det är en beige burk, utan luckor framför spelaren) den är avaktiverad liksom, händer ingenting när man trycker på den. Så om jag inte har någon cd i den... så får jag inte upp den utan att använda ett utvecklat gem (iofs har jag kommit på att jag kan starta Toast och välja eject, men att göra det bara för att...) så alltså, kanske är det bara en bygel på baksidan som ska sättas dit eller nåt sånt, eller måste jag göra ett program själv som öppnar spelaren?

Nu är jag en av oss!