Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken version av Tiger blev golden master?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 00:07

Vilken beta va det slutgligen som blev Golden Master? Va det 8A428?

Så har jag uppfattat det också - dock hörde jag något löst om 8A432 - dock inget jag kan svära på what so ever. Kan vara falskt med andra ord.

8A432 var väl, som jag uppfattade det, en intern build. Apple har meddelat att det kommer att finnas vissa saker i 10.4.0 som får åtgärdas i 10.4.1 så att utvecklandet fortsätter är väl inget konstigt. Jag sätter mina slantar på 8A428 som GM.

Ett antal inlägg har raderats då de bryter mot våra riktlinjer. Även ett par moderatorer har agerat tveksamt i denna tråd och vi diskuterar just nu detta internt. Det är inte alltid lätt att vara moderator och man gör misstag ibland. Förhoppningsvis skärper vi alla till oss tills nästa gång. Eventuella frågor angående moderering tas i Feedback-forumet.

Citat:

Ett antal inlägg har raderats

Det kan man säga

• Avstängd
  • 2005-04-14 08:58

Vilken version var det nu som blev GM? Var det 8A432? Det var nån som sa det i alla fall.

• Oregistrerad
  • 2005-04-14 10:05

Precis

Ursprungligen av fitzy:

Vilken version var det nu som blev GM? Var det 8A432? Det var nån som sa det i alla fall.

Detta är vad tråden handlar om, inte om nyttan med informationen, Viken blev GM?

• Oregistrerad
  • 2005-04-14 11:25

Andra träffen på Google. Hur svårt kan det vara?

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-04-14 11:36
Ursprungligen av vroom:

Andra träffen på Google. Hur svårt kan det vara?

Du är lite sent ute i tråden för att vara spydig, inte sant?

8A428 sägs vara GM. Andra träffen på Google med "mac os x gm" går till Apple och där står bara att det finns en GM, inte vilken version det slutade på. Går man lite längre ner finner man dock svaret.

Det som jag finner är intressant är dock den information som gått ut om senare versioner, vilka sägs beröra 10.4.1, men som likaväl skulle kunna vara GM egentligen. Just för att vi inte vet med all säkerhet.

Eftersom tråden mer och mer liknar en ryktestråd kanske den bör flyttas men om man vill hålla sig till den enkla svaret att det är 8A428 kommer sannolikt tråden självdö typ... nu.

Ursprungligen av Erik J:

8A428 sägs vara GM. Andra träffen på Google med "mac os x gm" går till Apple och där står bara att det finns en GM, inte vilken version det slutade på. Går man lite längre ner finner man dock svaret.

Det som jag finner är intressant är dock den information som gått ut om senare versioner, vilka sägs beröra 10.4.1, men som likaväl skulle kunna vara GM egentligen. Just för att vi inte vet med all säkerhet.

Eftersom tråden mer och mer liknar en ryktestråd kanske den bör flyttas men om man vill hålla sig till den enkla svaret att det är 8A428 kommer sannolikt tråden självdö typ... nu.

Andra svaret på Google

Mac OS X “Gold Master” Released To Manufacturing
World’s Most Advanced Operating System Ready to Ship on March 24

CUPERTINO, CA—March 7, 2001

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-04-14 11:41
Ursprungligen av smozle:

Andra svaret på Google

Haha! Det missade jag i all hast.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-14 11:41
Ursprungligen av smozle:

Andra svaret på Google

Ha, ha, det gjorde oss ju mycket klokare när det gäller Tiger, eller?

Om vi sitter och diskuterar vilken GM som blev OS X 10.0 "Cheetah" nu, fyra år senare, kanske vi skulle skaffa oss andra intressen, eller kanske man skulle skaffa sig ett liv?

- You have been busted by Smozle

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-04-14 11:51
Ursprungligen av smozle:

- You have been busted by Smozle

Vad vroom egentligen sökte på är ju dock ingen som vet.

• Oregistrerad
  • 2005-04-14 12:38
Ursprungligen av Erik J:

Inget försök att vara "spydig" bara ett sätt för nyfikna att få reda på svaret utan att lägga en massa inlägg som ändå blir deletade. Jag inkluderade "Tiger" i sökningen. Funkade jättebra

• Oregistrerad
  • 2005-04-24 01:23

Enligt de som redan fått Tigern hemskickad är det 8A428.
http://forums.macnn.com/showthread.php?t=252944&page=1&pp=50

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 09:21

8a428

Trevligt.

• Oregistrerad
  • 2005-04-24 17:31

Såg att vissa har fått Tigern i brevlådan idag, vilken build blev de tillslut?

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 16:20

8a428!

//Rob

1
Bevaka tråden