Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Classic i Tiger?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad jag kan se har de tagit bort classic i Tiger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-13 13:03

Det låter osannolikt. Var kan du se det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-13 13:08

Fast när man tittar på systeminställningarnas panel på
http://www.apple.com/macosx/features/systempreferences/
så finns det ingen Classic där... Skumt... ligger kanske gömd under en inställningsgrupp?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 13:30

Jag kan faktiskt nästan hoppas lite att dom har tagit bort Classic i Tiger. Känns ju som om det är dags att släppa taget någon gång. Framför allt för de programföretag som ej uppgraderat ännu.

Känns inte alls osannolikt heler då Apple knappast har ett intresse av att se till att Classicapplikationer fungerar längre.

Precis som med Panther så följer det inte längre med. Men jag har för mig att jag läst att det ska gå att installera under Tiger ändå. Ska se om jag kan hitta nån info som bekräftar detta...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-13 13:57
Ursprungligen av Adrian B:

Precis som med Panther så följer det inte längre med. Men jag har för mig att jag läst att det ska gå att installera under Tiger ändå. Ska se om jag kan hitta nån info som bekräftar detta...

Skulle gissa att det är onödigt att ha en kontroll panel ifall det inte är installerat. Kan ju vara så att den känner efter. Hoppas. Upptäckte häromdan att jag gjorde ett misstag när jag slängde os9. Ocd cd rommen är kaputt så jag kan inte installera om utom genom nätverk.

Det var en wacompad inställningar som måste köras via classic.

Ursprungligen av juanito:

Skulle gissa att det är onödigt att ha en kontroll panel ifall det inte är installerat.

Precis. Den kommer visst bara upp när man drar igång Classic första gången. Känns ganska typiskt Apple. Man får ingen Bluetooth-kontrollpanel innan man har kopplat in sin Bluetooth-modul (om man inte har den inbyggd vill säga).

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 17:15

Skönt

Ursprungligen av Adrian B:

Precis. Den kommer visst bara upp när man drar igång Classic första gången. Känns ganska typiskt Apple. Man får ingen Bluetooth-kontrollpanel innan man har kopplat in sin Bluetooth-modul (om man inte har den inbyggd vill säga).

Lite Tiger-OT men jag tycker det är skönt att man inte behöver ha en massa skärp som ligger där om man inte kan använda det. Trist att "uppdateringen" ibland kommer lite sent, som en annan som har en USB-BT plugg. Första gången fick man sparka på skiten innan den kom upp

Jorå, det finns kvar ...

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-04-13 17:33

Jepp den finns kvar i Systeminställningar

1
Bevaka tråden