Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AFP över SSH fungerar inte mot Server

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En dum fråga. Vilka övriga inställningar måste man göra förutom att kryssa i SSH rutan i AFP inställningar i Server admin?
Man får känslan av att man bara skall behöva kryssa i rutan i Server admin och sedan aktivera det i klienten.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-13 14:57
Ursprungligen av En svensk tiger:

En dum fråga. Vilka övriga inställningar måste man göra förutom att kryssa i SSH rutan i AFP inställningar i Server admin?
Man får känslan av att man bara skall behöva kryssa i rutan i Server admin och sedan aktivera det i klienten.

I en av rutorna som kommer fram på skärmen när du trycker "Kringla + k" finns en knapp (sitter inte vid en mac, just nu), options eller liknande där du får kryssa i ytterligare en ruta. På klienten nu dvs.

Förtydligande.

Jag har kryssat i rutorna på både server och klient maskinen. Det enda jag får är att servern inte stödjer ssh. Vilket den borde göra, enligt mig.

En dum fråga till... Du har naturligtvis kollat så att SSH är igång på servern?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-04-20 20:40

En klassisk fråga: Vad säger loggen?

Det är inte så att det är någon brandvägg som är i vägen?

SSH fungerar iom att jag kan ssh'a in till maskinen. Jag har inte brandväggen igång. Jag kan inte hitta någonting i shhd_config som förklarar detta.

Jag har inte kollat i loggen.

1
Bevaka tråden