Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smart ctrl-klick i Firefox

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-04-13 19:19

Har upptäckt till min glädje att det går att ctrl-klicka (eller högerklicka) genom att hålla musknappen intryckt på websidor i Firefox, dvs. det fungerar på samma sätt som om du håller muknappen intryckt i dock.

Tycker det är en kanonbra funktion för oss som gillar enknappsmusen (och som använder styrplattan på Powerbook).

Är det någon som vet om det går att få fram samma funktionalitet i Safari?

Jag förstår precis varför du gillar det, men själv tycker jag det är en störande effekt. Den förstör nämligen om man surfar på en sida med egna scrollpilar. Till exempel vissa mäklarsidor har pilar för att bläddra bland bilder och när man håller inne musknappen för att scrolla så dyker det upp en meny, vilket ju är störande. (Det finns säkert nån gömd inställning för att slå av det, jag har inte letat.)

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-13 19:56
Ursprungligen av Adrian B:

Jag förstår precis varför du gillar det, men själv tycker jag det är en störande effekt. Den förstör nämligen om man surfar på en sida med egna scrollpilar. Till exempel vissa mäklarsidor har pilar för att bläddra bland bilder och när man håller inne musknappen för att scrolla så dyker det upp en meny, vilket ju är störande. (Det finns säkert nån gömd inställning för att slå av det, jag har inte letat.)

Jo det är ju störande, alltså när sidor gör sin "egen" scrollfunktion...

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-13 19:57

En funktion jag verkligen saknar från Mac OS 8-9 tiden, som gick att fixa med inställningen FinderPop: Håll ned musknappen för "högerklick" - vart som helst i system/program. Fullkomligt lysande!
Läste någonstans att utvecklaren av FinderPop fick jobb på Apple...

1
Bevaka tråden