Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Etiketter & visitkort

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-13 19:47

Tja, jag & mitt lilla egna företag skulle behöva ettiketter som går att klistra på diverse saker samt visitkort.

Hoppas detta nu är rätt forumsavldening, tänkte nämligen fråga var man borde trycka upp detta, finns det några ställen ni rekommenderar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-14 12:21

Absolut! beställde hos Vistaprint och är jättenöjd. De hade grymt bra specialpris på visitkort som jag inte vet om de fortfarande har kvar men även ordinarie pris ligger mycket bra till. De har en kanonsmidig mall på sin sida där man lätt ser hur visitkortet kommer att bli efter sina specialanpassade ändringar. Denna mall funkar dock ännu ej i Safari tyvärr, enda smolket i bägaren.

Om man tillåter popups, och stänger browserfönstret när man valt och laddat en visitkortsmall så blir man erbjuden 20% rabatt. Kan vara bra att veta, kanske... :rolleyes:

  • Medlem
  • 2005-04-14 17:26

jag får ont i magen av deras mallar
vill göra helt egen design.

finns det något sjysst tryckeri i sthlm området, gärna city som kan fixa lite mindre vanligare material som påminner om slappa glansiga medlemskort typ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-15 16:44

Du kan ju göra en helt egen design på Vistaprint, behöver inte använda mallarna alls. Ladda bara upp ett Photoshop-doc som du fixat själv så är saken biff.

  • Medlem
  • 2005-04-15 20:47

jag går nog hellre till ett irl tryckeri så jag kan känna på de papper som man kan få allt tryckt på.
vill inte ha enkelt vitt papper

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-17 21:26

Jag har gjort visitkort på tjockt "smörpapper", alltså genomskinligt och matt, tidigare. Blev extremt coola med en bra effekt. Hör av dig om du vill ha mer info!

  • Medlem
  • 2005-04-17 21:39

wow, det låter ju verkligen intressant
jag skulle vilja ha 3/4 av kortet svart & texten på denna yta vit, eller snarare genomskinligt då när det gäller "smörpappret"

men var har du tryckt detta?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-18 00:35

Det är ett företag här i Göteborg som beställde sådana visitkort. Sedan trycktes det av ett annat företag som inte finns idag, men jag vet ju vilket papper det var osv. Så det är ju bara att gå till ett annat tryckeri. Men som sagt det var här i Göteborg.

Maila mig på jimmy@jw-design.se med idéer och skisser så kan jag hjälpa dig med att få fram en färdig produkt.

  • Medlem
  • 2005-04-18 00:39

jag har allt klart, så jag är bara ute efter tryckeri
när det gäller papper så vill jag känna på det irl

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-18 00:43

Jamen då så. Jag återkommer med information om papper m.m. så att du kan leta upp det och känna på det. Det närmsta jag kan beskriva det är att det är "frostigt" och styvt papper med genomskinlighet på kanske en 20-30%. Det blir en jäkligt cool effekt!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-18 00:47

Förresten vad är det för företag du har? Vad heter det? Vad gör du för något?

  • Medlem
  • 2005-04-18 00:49

vet nog hur det ser ut, men jag vill känna på det irl ändå
känslan som räknas

  • Medlem
  • 2005-04-18 00:51

studio708, kan bara luddigt säga att vi kommer arbeta med webbrelaterade tjänster

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-18 00:54

Wow, du har en väldigt stilren hemsida Vilka slags tjänster är det du säljer? Är på jakt efter lite samarbetspartners på just webb-biten.

  • Medlem
  • 2005-04-18 00:56

vi kommer kortfattat erbjuda småföretagare lätthanterlig webbplats där designen är förutbestämd till stor del & som de enkelt kan sköta via användarvänlig admin

vi behöver även vi lite sammarbetspartners vad vill du föreslå?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-18 01:06

Det jag är ute efter är något enkelt CMS-system som inte kostar skjortan. Och som även är enkelt att installera och administrera. Jag kan bara göra "basic" hemsidor utan några möjligheter att uppdatera snabbt och enkelt via webben.

I gengäld då så tar jag fram alla slags trycksaker, många år inom branschen, och har även på senare tid börjat designa tröjtryck och skyltar.

Det ser väl ut att kunna fungera med ett samarbete där man erbjuder kunden en komplett lösning med grafiska profiler, hemsidor, trycksaker, kläder m.m. allt som behövs inom marknadsföring helt enkelt.

  • Medlem
  • 2005-04-18 01:12

du vill altså ha ett paket från oss i gengäld mot andra tjänster?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-18 01:19

Inte kanske just jag, men då kan vi erjuda kunderna en mer komplett katalog. Om man ser det som att vi är återförsäljare för varandras tjänster. Du kör webben, jag kör tryck. Förstår du vad jag menar?

  • Medlem
  • 2005-04-18 01:23

aha, sorry haha, jo, det verkar mycket vettigt

vi kommer nog bli klara med allt i juni hoppas vi, just nu håller vi på att testa allt + justera finliret

du råkar inte ha msn-konto?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-04-18 01:26

Du kan adda mig på jimmywulff@hotmail.com. Vi får höras mer imorgon för nu ska jag gå och lägga mig. Gonatt!

1
Bevaka tråden