Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hotmail i mail.app?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-14 09:48

är det någon som vet om och hur man kan få hotmailen till mail.app som i entourage?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 09:20

måste väl ändå vara någon som vet??

man måste väl veta vilken server som man ska ansluta till? kolla i inställningarna för hotmail kontot på entourage och klistra in det i ett mail konto.

om det funkar så talar du om server addressen till mig så jag kan använda min hotmail så också

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: revolver:
är det någon som vet om och hur man kan få hotmailen till mail.app som i entourage?

Finns den funktionen i mail.app som gör att man kan ta emot hotmail i programmet? Senast jag använde mail (I OS X 10.1), så fanns då ingen sådan funktion som i entourage.

Du får väl ställa in hotmail på och eftersända posten till den epost som du tar emot i mail.app

  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 11:12

iom att man kan ta emot mail med enourage så borde man kunna ta emot det med mail.app åxå men man behöver ju lite uppgifter men dom ligger ju dolda
och det är det jag undrar om det finns något fiffigt hack för det eller om någon vet något annat?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-17 11:19

man kan inte redirecta längre i hotmail

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: revolver:
iom att man kan ta emot mail med enourage så borde man kunna ta emot det med mail.app åxå men man behöver ju lite uppgifter men dom ligger ju dolda
och det är det jag undrar om det finns något fiffigt hack för det eller om någon vet något annat?

Visst låter det bra i teorin men jag tror nog inte det går att få det och fungera i praktiken.

Microsoft vill nog ha det för sig själva hur man hämtat mail från sitt hotmailkonto direkt in i entourage. Tror inte det är så enkelt med bara med endast IMAP eller POP inställningar.

Skulle inte förvåna mig det minsta om microsoft skrivit ett eget mail-protocol, avvikande från alla kända standarder bara för detta syftet.

Dom är ju rätt så bra på att inte vara kompatibla med andra tillvärkares saker..

  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-17 18:02

Man får IMAP-funktionalitet om man uppgraderar till avgiftsbelagd Hotmail. Gratisversion stödjer bara webmail och MS egna mailprogram.

Evil

men ioförsig...

Apple har inte ens gratis mail... -_-

1
Bevaka tråden