Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programvara som inte kommer att fungera med Tiger

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av henkez:

Kör du iPhoto 4 eller 5? För 5an klarar RAW.

//henke

5:an har jag.
men när jag importerar alla bilderna på minneskortet (JPEG+NEF-format, Nikon) så visas efter avslutat importering bara JPEG-bilderna. Lite skumt tycker jag.

Har inte hunnit checka mer noga. I väntan på mer tid att sitta ner och gå igenom allt nytt har jag använt en av dom andra macarna här hemma (med Panther).

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2005-05-11 06:29

Är det någon som provat Combustion på Tiger

Är det någon som testat Combustion?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-18 10:46

FinalCut Pro 3 fungerar inte speciellt bra med Tiger heller. Särskilt inte när jag ska kopiera ett textklipp, då stängs det av..

Ursprungligen av Creops:

FinalCut Pro 3 fungerar inte speciellt bra med Tiger heller. Särskilt inte när jag ska kopiera ett textklipp, då stängs det av..

Kolla så att du inte har några trasiga fonter...
Det kan skapa sådana problem.

Har fått gimp.app att fungera igen.

Testade och fick det att funka på ett annat konto på datorn, så då gick jag in i mitt användarkonto och tog bort alla inställlningsfiler som hade med gimp att göra. Det ligger både en dold katalog i rooten på användarkatalogen samt en i Library/Application Support och sen fungerade det fint. (Jag hade även kört en koll och stängt av några fonter som font book sa att de inte var som de skulle.)

Bevaka tråden