Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljus lodrätt pixelrad mitt i skärmen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en fråga.

Är det skärmen som är oåterkallerligt defekt när det går en lodrät ljus pixelrad mitt över skärmen?

  • Medlem
  • Håbo
  • 2005-04-15 09:16

Jag har också råkat ut för detta problem (dock på en "bärbar" PC). Lodräta streck som även blev fler med tiden. Dessa var även i lite olika färger. Hade som tur var garanti på maskinen och som jag förstod det så var åtgärden i mitt fall att skärmen byttes. Vågar dock inte säga med all säkerhet att det är skärmen som trasig i just ditt fall, men i mitt fall var det så.

Hårdvarufel är det definitivt.
Skärmen har gett upp och ja den oåterkalleligt defekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-15 14:51

hej, jag hade samma problem med skärmen i min tiBook. en vertikal rad som blev röd/blå/grön beroende på vilken vinkel man hade skärmen i.

apple bytte det utan frågor (... men det var en kul effekt som ingen av vännerna hade sett... saknar den lite smått

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hårdvarufel är det definitivt.
Skärmen har gett upp och ja den oåterkalleligt defekt.

Ok det förstår jag.
Får väl leta rätt på en bättre Pismo-skärm nån som har en liggande?

Att bilden är röd när den startar och normaliseras efter c:a 10 sekunder, förmodar jag också är att skärmen är skadad?
Skärmen är dock, dessa två fel frånräknade, faktiskt väldigt bra - bra kontrast bra ljus...

Men har en annan Pismo utan pixelfel men där skärmen är liksom slö, mörk och och kontrastlös. Vet inte annan inställning än Skärminställningar.

Någon som kan tipsa?

1
Bevaka tråden