Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ftp i finder?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som med framgång lyckats använda ftp i Finder, som ska funka iom Jaggan?
Jag testade igår med bedrövande resultat. Fick upp en inloggningsruta när jag skulle ansluta till min unixmaskin, men när jag fyllt i uppgifterna och klickat ok låste sig finder totalt. Gick inte att starta om den och äventyret slutade med en tvingad omstart.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-14 17:40

Jag provade mot ett webbhotell som jag använder och det gick kanonfint. Däremot inte mot Passagen (känt problem har jag för mig). Dock har det pratats om att det finns diverse problem som kommer att rättas till med första uppdaterningen av Jaggan.

Hur gör man?

• Medlem
  • 2002-09-14 18:31

cmd-k och te.x"ftp://ftp.passagen.se" eller "ftp.sunet.se/pub/mac/info-mac/"

funkar dock inte att lada upp med, synd

• Medlem
  • 2002-09-15 09:18

Fungerar det inte med ftp i Finder kör man väl Interarchy eller något annat ftp-program. Väl?

/Ulf A

Det fungerar bra mot Sunet för min del, men inte mot så många andra.

ftpn är förbättrad i kommande 10.2.1. Kommer snart.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:

Låter bra. Jag hade ändå inte tänkt testa innan 10.2.1 var ute i vilket fall som helst.

• Medlem
  • 2002-09-19 11:09

Hur fungerar det att koppla upp sig mot en PC dator i samma nätverk? Får man upp den utdelade mappen på skrivbordet eller?

XedoZ: Det funkar precis så. Den funktionen är utan buggar, åtminstånde för mig.

FTP:n är dock fortfarande buggig i 10.2.1
Om vissa aspekter av FTP:n är fixad i 10.2.1 så är i alla fall mina problem ej det.

Jag kopplar upp mig mot en annan X-burk (10.1.5) och navigerar mig fram...helt plötsligt försvinner den mapp jag klickar på när jag navigerar i till exempel kolumnvyn. Den försvinner bara "för mig"...mapparna är naturligtvis kvar på servern...men ändå: Går inte göra nått.Blir i sanning galen på en sådan tydlig bugg. Fixa Apple!

BTW XedoZ: för att mounta upp en PC-utdelning på skrivbordet, gör följande:
cmd-K
skriv: smb:/pcnamnet/utdelademappen

Funkar bara med namnet på PC:n, inte IP:et. Den utdelade mappen klan vara lite krånglig eftersom vissa döper den utdelade mappen till annat än vad själva mappen heter "fysiskt" i utforskaren.

[ 19 September 2002, 11:17: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ohennig:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:

Låter bra. Jag hade ändå inte tänkt testa innan 10.2.1 var ute i vilket fall som helst.

Testade direkt efter uppdateringen igår, men med samma nedslående resultat som sist. Findern låste sig fett. Kunde inte göra något annat än tvingad omstart. Inte ens kill -9 på Findern fungerade.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
funkar dock inte att lada upp med, synd

Ska det fungera att ladda upp?

1
Bevaka tråden