Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Universumet kollapsar: Paul Thurrotts recension av Tiger

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick storyn från Slashdot.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Paul Thurrot ger knappast en objektiv förklaring till bakgrunden av det hela. Som Fox News fast för Microsoft.

Det skrev jag bara för två dagar sedan i den här tråden. Som alla vet så är Paul Thurrotts WinSuperSite den (troligtvis) största Microsoft-fanboy sajten på nätet. Alltid nervärderande om Macen, och allting som Microsoft gör är bra-bra-bra.

Men, jag tror jag får äta upp mitt mössa -- eftersom Thurrott har gett en relativt positiv recension av Tiger! Läs den här. Vad för betyg ger han operativsystemet? Fyra av fem! Är det jag som tror universumet kommer kollapsa inom en snar framtid? Verkar som alla dom största Mac-hatarna så som Dvorak, och nu Thurrott, börjat bli positiv för Macen.

Kul!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-15 17:49

Ehhhh?

Citat:

But Windows XP Service Pack 2 (SP2) was arguably a bigger advance over the initial release of XP than Tiger is over Mac OS X 10.3

• Oregistrerad
  • 2005-04-15 17:57

Man kanske skulle jävlas och leta formuleringar som gör att Apple kan stämma skinnkalsongerna av honom.
Det är ju NDA tills den 29:e och det är ju daterat 14:e

Men jag håller med : Nu har Thurrott skrivit flera positiva artiklar om Apple.

Och när prinsar och presidenter
ljuger medvetet i kapp
och när dom som skulle säga sanningen
har börjat ta tillbaka det dom just har sagt.
Då kommer Lille Gerhard hem till mig
och häver sig på tå
och viskar, vem i hela världen kan man lita på?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-15 20:03

Paul Thurrott känner jag inte till, men John Dvorak är en av de mest inpiskat korkade journalister jag någonsin stött på. Samme man som hävdade att iMac skulle floppa stenhårt när det begav sig 1998. Och det är bara en av många grodor som hoppat ur hans enfaldiga huvud.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-15 21:26

Vissa hejar alltid på dom som leder,,

eller så kanske det är så att även alla trötta PC nördar har börja inse att det finns mer än XP..

Undrar om det inte börjar bli lite "inne" att gilla OS X, eller kanske snarare så inne att även de inbitna Win-älskarna börjar märka att det är "inne"? Det kommer ju i så fall att ge OS X lite fler rättvisa chanser.

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-04-15 22:30

Vem bryr sig? Jag försöker vara positiv: Om fler gillar Mac så kommer vi få fler program och spel! Om fler ogillar Mac, så kommer vi förmodligen även i fortsättningen slippa virus. Win-Win situation, fast inte som i Windows, lyckligtvis.

-- Patrik

Ursprungligen av Poopster:

Vem bryr sig? Jag försöker vara positiv: Om fler gillar Mac så kommer vi få fler program och spel! Om fler ogillar Mac, så kommer vi förmodligen även i fortsättningen slippa virus. Win-Win situation, fast inte som i Windows, lyckligtvis.

-- Patrik

Ungefär så som jag ser det, men jag är mer positiv till att se en ökning till 10-20% av marknaden. Det kanske skulle ha en positiv inverkan på priset på hårdvara, även om Mac fortfarande säkert skulle vara dyr. Men en liten utjämning skulle jag gilla, om man ser enbart till hårdvaran.

Och fler spel som du säger. Vad gäller nyttiga program, så tycker jag faktiskt läget är rätt skönt nu. Det som behövs, det finns. Åtminstone för min del. Och det är så otroligt mycket skönare att lätt kunna hitta ett bra program för det jag vill göra. På Win är det större risk att det kommer med spyware, eller inte fungerar alls. Lika bra saker finns nog där, men man måste veta vad man ska välja, eller ha tålamod att testa sig fram innan man hittar rätt. Vi kanske kommer att se mer av det på Mac om marknadsandelen ökar. Eller så finns det olika traditioner i att skapa program för Mac resp. PC, som även håller i sig med en ökad marknadsandel för Macen.

Sedan tror jag faktiskt att OS X ger användaren mer kontroll över vad som händer på datorn, i relation till hur mycket kunskap man har investerat i sitt OS. Om det är så, så höjer det oddsen för att vi ska slippa virus och skit, även om marknadsandelen ökar till mer än de 10-20% jag nämnde.

Som du säger - det är win-win som gäller!

1
Bevaka tråden